Przebudowa ulicy Nakielskiej w Bydgoszczy ma ruszyć w roku 2023. Prace podzielono na trzy etapy

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Ulica Kolbego na Osowej Górze zostanie oddana do użytku pod koniec listopada tego roku.
Ulica Kolbego na Osowej Górze zostanie oddana do użytku pod koniec listopada tego roku. Arkadiusz Wojtasiewicz
Jarosław Wenderlich, szef klubu radnych PiS w Radzie Miasta Bydgoszczy, złożył kilka interpelacji dotyczących przebudowy bydgoskich ulic. Co dalej z ulicą Nakielską i Kolbego?

Zobacz wideo: Fala upałów jest przeplatana burzami. Na to musisz uważać!

Mieszkańców Miedzynia i Wilczaka najbardziej zainteresuje kwestia przebudowy ulicy Nakielskiej, bydgoszczan z Osowej Góry - zakończenia ślimaczących się prac na ulicy Kolbego.

W odpowiedzi na interpelację dotyczącą ulicy Nakielskiej czytamy, że miasto planuje realizację inwestycji na całej długości ulicy ale mając na względzie jej długość - 5,5 kilometra - podjęto decyzję o podziale przedsięwzięcia na etapy realizacyjne, obejmujące odcinki:

  • od ronda Grunwaldzkiego do ulicy Nasypowej
  • od ulicy Nasypowej do wiaduktu kolejowego
  • od wiaduktu kolejowego do ul. Łochowskiej (etap 1)

Ratusz deklaruje, że prace przy ul. Nakielskiej mogą rozpocząć się w drugiej połowie 2023 roku. Prowadzone są również rozmowy z PKP na temat budowy nowego wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej 131 - tylko wtedy udałoby się rozbudować ulicę Nakielską, będącą w tym miejscu "wąskim gardłem". Być może w tym miejscu zostanie stworzony również przystanek kolejowy Bydgoszcz-Jary.

Co dalej z ulicą Kolbego? Mieszkańcy od dawna nie kryją irytacji przedłużającymi się pracami przy przebudowie tej ulicy. Jarosław Wenderlich chciał się dowiedzieć, dlaczego prace się opóźniają i kiedy zostaną zakończone.

Najważniejsza informacja płynąca z ratusza to data oddania do użytku trasy - teraz to 29 listopada 2021 roku (to maksymalny termin, choć może uda się puścić ruch w tym miejscu wcześniej). Skąd tak ogromne opóźnienia?

Opóźnienia w przekazaniu placu budowy związane z budową zbiorników retencyjnych numer 3 i 4 wykonywanych przez MWiK:

  • wystąpienie siły wyższej - pandemia COVID-19
  • niekorzystne warunki atmosferyczne
  • zmiana założonej i zaprojektowanej czasowej organizacji ruchu ze względu na konieczność reorganizacji planu robót (związanych z budową wspomnianych zbiorników retencyjnych)

- Podchodzę z nadzieją ale i ostrożnością do zapewnienia miasta. Pandemia jako powód opóźnienia prac to jedna strona medalu, druga to zauważalny brak koordynacji prac budowlanych, co powoduje opóźnienia. Mam tu na myśli zwłaszcza współpracę gestorów sieci i ZDMiKP. Otwiera się również kilka dróg finansowania samorządowych inwestycji drogowych, mam nadzieję że miasto z nich skorzysta - mówi radny Jarosław Wenderlich.

Radny wskazał tutaj m. in. Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg jak i Rządowy Fundusz Inwestycji Strategicznych (będący jeszcze w fazie pilotażu).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie