Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy został oddany do użytku w ubiegłym roku na placu Teatralnym, na odcinku w kierunku ronda Jagiellonów. Po przebudowie południowy pas ruchu w kierunku ul. Jagiellońskiej w momencie zatrzymania się tramwaju pełni też funkcję wygodnego peronu. Poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Takie rozwiązanie poprawia także bezpieczeństwo: wymusza na kierowcach zredukowanie prędkości.
Obecnie trwają zaawansowane prace nad koncepcją przystanków wiedeńskich wzdłuż ulicy Gdańskiej od placu Teatralnego do ulicy Chodkiewicza. Dodatkowo, jeszcze tego lata, planowana jest budowa wyspowego progu zwalniającego na wysokości ulicy Chodkiewicza. Przygotowany został niezbędny projekt zmiany organizacji ruchu. To tymczasowe rozwiązanie, o które wnioskowali bydgoscy pasażerowie.
W Bydgoszczy wszystkie nowo budowane i modernizowane przystanki tramwajowe pozwalają na wygodne korzystanie z tramwajów, tak jak przystanki wiedeńskie. Poziom peronów jest wyższy niż na przystankach starszych konstrukcji. Nowe przystanki są także dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Elementy ryflowane – którymi oznaczane są krawędzie - ułatwiają orientację osobom niedowidzącym lub niewidomym. W takie właśnie przystanki wyposażone będzie między innymi nowe torowisko wzdłuż rozbudowywanej obecnie ulicy Kujawskiej. W ubiegłym roku w oparciu o takie standardy przebudowane zostały też przystanki wokół węzła Szarych Szeregów.
ZOBACZ ZDJĘCIA:
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?