Idea kampanii to zmiana społecznego odbioru rodzicielstwa zastępczego, wzrost akceptacji tej formy pomocy oraz zwiększenie szansy na znalezienie domu dla dzieci czekających na miłość. Rodzina jest naturalnym i niewyczerpanym źródłem miłości dla dziecka. Daje szansę na szczęśliwe dzieciństwo oraz stwarza warunki dla normalnego funkcjonowania w życiu codziennym. Tymczasem ciągle zbyt wiele dzieci przebywa poza rodziną naturalną, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Działania promocyjne kampanii obejmują między innymi audycje telewizyjne, spoty reklamowe oraz rozpowszechnianie materiałów informacyjnych. Powstanie też poradnik dotyczący rodzicielstwa zastępczego. Kampania ma też swój profil na portalu społecznościowym Facebook www.facebook.com/rodzicielstwozastepcze.
W ramach realizacji przedsięwzięcia został też ogłoszony konkurs dla dzieci w wieku 7-15 lat, uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjów z woj. kujawsko-pomorskiego, na projekt plakatu kampanii.
Dzisiaj (14 września) oficjalna inauguracja kampanii w mediach. Gośćmi „Rozmowy dnia” w TVP Bydgoszcz (godzina 19) będą przedstawiciele Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Toruniu, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Inowrocławiu oraz na łączach telefonicznych Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Bydgoszczy.
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?