Rondo Jagiellonów w Bydgoszczy będzie po 50 latach poprawione. Głównie - przejście podziemne. Mają powstać 3 koncepcje

Oprac. ak
Główne zmiany maja dotyczyć przejścia podziemnego pod rondem Jagiellonów w Bydgoszczy. Ale zmiana nie ominie i samego ronda oraz organizacji ruchu
Główne zmiany maja dotyczyć przejścia podziemnego pod rondem Jagiellonów w Bydgoszczy. Ale zmiana nie ominie i samego ronda oraz organizacji ruchu Archiwum Polska Press
We wtorek, 17 sierpnia, podpisana została umowa na opracowanie wielowariantowej koncepcji programowo-przestrzennej, której głównym celem będzie przystosowanie przejścia pod rondem Jagiellonów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Obiekt wybudowany blisko 50 lat temu nie spełnia już wielu współczesnych standardów.

Zobacz wideo: 116 rocznica urodzin Mariana Rejewskiego

Prace projektowe przeprowadzi bydgoska firma BAK Sp. z o.o., która na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy.

Przygotowanie koncepcji kosztować będzie 356 tysięcy złotych.

Mają powstać przynajmniej 3 warianty przebudowy ronda Jagiellonów w Bydgoszczy

Głównym celem projektantów ma być przygotowanie minimum trzech wariantów, które będą podstawą do dalszych decyzji w sprawie do przebudowy czy też rozbudowy tego skrzyżowania.

Projektanci mają sprawdzić kilka rozwiązań:

  • wyznaczenie naziemnych przejść dla pieszych,
  • przebudowę schodów do przejścia podziemnego i dobudowanie wind dla osób z niepełnosprawnościami,
  • zaproponować własną koncepcję zmian uwzględniającą potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Plany projektowe dotyczyć mogą też przebudowy istniejących jezdni ulic:

  • Jagiellońskiej,
  • Bernardyńskiej i
  • 3 Maja.

W przygotowanym wariancie należy bowiem ująć konieczne korekty układu geometrii i organizacji ruchu skrzyżowania oraz organizacji ruchu wszystkich wlotów w zależności od rekomendowanego wariantu.

Przejście podziemne pod rondem Jagiellonów w Bydgoszczy powstało w 1974 roku

Warto podkreślić, że zarówno obecne przejście podziemne (z 1974 roku) jak i rozwiązania na samym rondzie, mają bardzo ograniczone możliwości do ewentualnej rozbudowy (gęsta zabudowa, duże natężenia ruchu, brak dostępności terenu). Projektanci mają więc sprawdzić każde rozwiązanie pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym.

Z historii ronda (za ZDMiKP):

  • Rondo Jagiellonów w obecnym kształcie powstało blisko 50 lat temu.
  • W pierwotnych założeniach miało ono pełnić też funkcję schronu dla mieszkańców.
  • To obecnie jeden z największych węzłów komunikacyjnych w mieście - przez rondo przejeżdżają bowiem niemal wszystkie bydgoskie linie tramwajowe oraz kilka linii autobusowych.

Największym problemem na rodzie jest przede wszystkim brak dostępności dla osób niepełnosprawnych, starszych oraz osób z wózkami dziecięcymi.

Trwa głosowanie...

Czy podoba Ci się obecny dworzec PKP Bydgoszcz Główna?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie