Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo turbinowe w Białych Błotach czas zacząć. Ma być gotowe za rok

Adam Lewandowski
W ubiegłym roku Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy zakończyło  budowę 400-metrowego dojazdu do ronda od strony Trzcińca
W ubiegłym roku Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy zakończyło budowę 400-metrowego dojazdu do ronda od strony Trzcińca Adam Lewandowski
W poniedziałek 29 kwietnia w urzędzie marszałkowskim odbyło się uroczyste przekazanie umowy na budowę ronda turbinowego, które znacznie poprawi bezpieczeństwo na ruchliwej drodze wojewódzkiej Bydgoszcz - Białe Błota.

Czyli na dojeździe z Bydgoszczy w kierunku trasy ekspresowej S5 i S10. Za budowę odpowiadać będzie znana z wielu inwestycji drogowych firma Kobylarnia S.A. Koszt budowy ogromny - 18,6 mln zł. Ale też inwestycja potężna.

Powstanie rondo o średnicy 48 metrów. Długość modernizowanego odcinka drogi wojewódzkiej wyniesie 700 metrów; szerokość ciągu pieszo-rowerowego - 3,5 m. Termin wykonania inwestycji - 12 miesięcy. Roboty objęte zostaną 7-letnią gwarancją.

Zamiast dwóch skrzyżowań

Rondo powstanie na drodze wojewódzkiej nr 223 łączącej Bydgoszcz z węzłami drogi ekspresowej S5 i S10. Natężenia ruchu przekraczają na niej 23 tysiące pojazdów na dobę. Rondo powstanie w pobliżu granicy Bydgoszczy, gdzie do drogi wojewódzkiej dochodzą droga powiatowa na Trzciniec oraz droga gminna na bydgoskie osiedle Miedzyń. To obecnie dwa niezależne od siebie skrzyżowania. Zastąpi je projektowane w tym miejscu tzw. rondo turbinowe. - To innowacyjne rozwiązanie gwarantujące płynność ruchu i bezpieczeństwo - informuje Beata Krzemińska, rzecznik prasowy marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.

Co znaczy: rondo turbinowe

- Kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybiera pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy, później nie ma już możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny, lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie turbinowym, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami - wyjaśnia rzecznik Krzemińska.

Więcej wiadomości z Koronowa i okolic na www.pomorska.pl/koronowo[/a]

W projekcie ronda na drodze wojewódzkiej 223 wytyczone są dwa pasy przeznaczone m.in. do jazdy na wprost na najbardziej obciążonym kierunku Bydgoszcz-Białe Błota. Powstanie też łącznica pozwalająca pominąć wjazd na rondo kierowcom skręcającym z Bydgoszczy w prawo, w stronę osiedla Miedzyń. Dobudowane zostaną chodniki i ścieżka rowerowa. Wokół ronda, od strony północnej, zachodniej i południowej pojawią się przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów. DW 223 zostanie przebudowana i oświetlona na odcinku 700 m.

W ubiegłym roku Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy zakończyło budowę 400-metrowego dojazdu do ronda od strony Trzcińca, korzystając też z marszałkowskiego wsparcia w ramach RPO. Teraz czas na dobudowanie pozostałej części inwestycji. Wykonawca ma na to rok.

Stop Agresji Drogowej, odcinek 7. Włos się jeży na głowie!

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rondo turbinowe w Białych Błotach czas zacząć. Ma być gotowe za rok - Gazeta Pomorska

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto