Budowę Kanału rozpoczęto w 1773 roku według projektu pruskiego. Do robót sprowadzono ponad 6000 ludzi z Saksonii, Turyngii, księstwa Anhalt i Sudetów; około 1500 osób zmarło z wyczerpania ciężką pracą w noteckich bagnach.
Oddany do użytku w 1775 r. kanał poddawany był wielu modernizacjom. Jego znaczenie wzrosło w 1883 r., kiedy pojawiły się na nim statki parowe. Rocznie transportowano tędy około 500 tys. ton ładunku.
W latach 1910-1915 Kanał Bydgoski przeszedł kolejną przebudowę. Na terenie miasta wybudowano tzw. śluzę miejską (na północ od mostów Marszałka F. Focha), wyłączono z użytku odcinek od ul. Grottgera do ul. Bronikowskiego jednocześnie budując nowy, krótszy łączący Brdę poprzez śluzy „Czyżkówko” i „Okole”.
W roku 1971 zasypano odcinek pomiędzy ul. Grottgera a ul. Wrocławską w związku z budową Ronda Grunwaldzkiego. Obecnie wzdłuż Starego Kanału Bydgoskiego z dawnymi zabytkowymi śluzami, istnieje ciąg spacerowy z bogatym drzewostanem (około 40 topoli czarnych uznanych za pomnik przyrody). Miasto stara się o wpisanie tej zabytkowej drogi wodnej na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie Muzeum Kanału.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?