- Na ulicy Śląskiej już dawno powinni te nowe pasy namalować. Czas leci, a my, mieszkańcy musimy teraz usuwać nasze samochody, a ekip, które miałyby nanieść nowe znaki na asfalt nie ma. Dlaczego? Co się dzieje? Dlaczego to tak długo trwa? - pyta pani Danuta, mieszkanka domu przy ulicy Śląskiej.
Drogowcy tłumaczą, że postęp prac nie jest taki, jaki zakładano właśnie przez to, iż kierowcy nie stosują się do próśb o to, by nie parkowali w wyznaczonych miejscach w czasie, kiedy trwa malowanie.
- W trakcie prac przy malowaniu oznakowania poziomego, wprowadzamy tymczasowe zakazy parkowania - mówi Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Informacje dla mieszkańców są zamieszczone na tablicach wzdłuż konkretnych ulic oraz na kartkach umieszczonych "za wycieraczkami" parkujących aut. Kierowcy którzy nie dostosują się do zakazów parkowania, będą ukarani mandatami a ich pojazdy zostaną odholowane.
Oczekiwanie na holowanie
Właśnie trwają prace przy śluzach rowerowych na ulicy Mazowieckiej i Pomorskiej, a nowe miejsca parkingowe są wyznaczane przy Litewskiej, Księcia J. Poniatowskiego i Kozietulskiego. Pozostaje dokończenie robót przy Długosza, Granicznej, Łokietka, Siemiradzkiego, Śląskiej i Jackowskiego.
Na tej ostatniej z wymienionych ulic wczoraj działała ekipa malarzy. A raczej działałaby, gdyby nie to, że niemal na całej długości jezdni zaparkowane były samochody. Pracownikom pozostawało tylko nanieść kredą zarys miejsc parkingowych i czekać na przyjazd straży miejskiej.
- Nie wiemy, kiedy przyjadą, ale odholowanie tych aut to jedyny sposób, byśmy mogli ruszyć z pracą - mówi jeden z pracowników.
Prace, które obecnie trwają w centrum Bydgoszczy, to część szeroko zakrojonych działań związanych z poszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania.
- Wprowadzamy kontrapasy rowerowe a część ulic przekształcamy w drogi jednokierunkowe - informuje Tomasz Okoński.
Pod koniec kwietnia prace trwały na Okolu, ale i np. na ulicach Sportowej, Chopina. Z kolei na Pomorskiej, na odcinku od skrzyżowania ze Śniadeckich i Świętojańskiej i na Mazowieckiej powstają kontrapasy rowerowe.
- Jak dla mnie, szczególnie, jeśli chodzi o ulicę Mazowiecką, ten czerwony pas dla rowerzystów wprowadza pewien zamęt - mówi pan Zdzisław, jeden z mieszkańców Bydgoszczy. - Kierowcy muszą nagle zmieniać kierunek jazdy, by nie wjechać na kontrapas. Szczerze mówiąc, nie jestem przekonany, czy jest to konieczne.
Kontrapas rowerowy to pas ruchu dla rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów na drogach jednokierunkowych. Rozwiązanie stosuje się w miejscach, gdzie dopuszczalna prędkość mieści się w granicy od 30 do 50 km/h. W Bydgoszczy obecnie można zobaczyć go na ulicach Wiatrakowej i Bełzy. Kontrapas w strefie płatnego parkowana zastał zaplanowany dla ulicy Hetmańskiej, Sobieskiego i Świętojańskiej na odcinku między Tadeusza Kościuszki do Pomorskiej.
Z kolei jednokierunkowymi ma stać się 17 bydgoskich ulic. To, między innymi: Zamoyskiego, Czartoryskiego (Focha - Św. Trójcy), Karłowicza, Pestalozziego, Kurpińskiego, Wawrzyniaka, Poniatowskiego, Kilińskiego (od Chodkiewicza do Cichej), Kościuszki (od Pomorskiej do Kaszubskiej), Sowińskiego (od Hetmańskiej do Bocianowa), Bocianowo (od Sowińskiego do Pomorskiej), Kaszubska (od Hetmańskiej do Bocianowa), Racławicka, Zduny, Siemiradzkiego, Długosza i Jackowskiego.
W całym mieście docelowo ma powstać około 5 tys. miejsc parkingowych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?