Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strefa Płatnego Parkowania w Bydgoszczy coraz większa. Ale są problemy, auta trzeba odholowywać

Maciej Czerniak
Maciej Czerniak
W powiększonej strefie płatnego parkowania pojawiają się również zmiany kierunku ruchu i nanoszone są kontrapasy dla rowerzystów
W powiększonej strefie płatnego parkowania pojawiają się również zmiany kierunku ruchu i nanoszone są kontrapasy dla rowerzystów Urząd Miasta Bydgoszczy/zdjęcie archiwalne
W czwartek ekipy malujące nowe oznakowanie działały, m.in. na ulicy Poniatowskiego w Bydgoszczy i na Jackowskiego w Śródmieściu. W całym mieście ma powstać ponad 5 tys. miejsc do parkowania. Kierowcom, którzy na czas prac nie usuną swoich aut, grozi mandat albo odholowanie samochodu.

- Na ulicy Śląskiej już dawno powinni te nowe pasy namalować. Czas leci, a my, mieszkańcy musimy teraz usuwać nasze samochody, a ekip, które miałyby nanieść nowe znaki na asfalt nie ma. Dlaczego? Co się dzieje? Dlaczego to tak długo trwa? - pyta pani Danuta, mieszkanka domu przy ulicy Śląskiej.

Drogowcy tłumaczą, że postęp prac nie jest taki, jaki zakładano właśnie przez to, iż kierowcy nie stosują się do próśb o to, by nie parkowali w wyznaczonych miejscach w czasie, kiedy trwa malowanie.

- W trakcie prac przy malowaniu oznakowania poziomego, wprowadzamy tymczasowe zakazy parkowania - mówi Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Informacje dla mieszkańców są zamieszczone na tablicach wzdłuż konkretnych ulic oraz na kartkach umieszczonych "za wycieraczkami" parkujących aut. Kierowcy którzy nie dostosują się do zakazów parkowania, będą ukarani mandatami a ich pojazdy zostaną odholowane.

Oczekiwanie na holowanie

Właśnie trwają prace przy śluzach rowerowych na ulicy Mazowieckiej i Pomorskiej, a nowe miejsca parkingowe są wyznaczane przy Litewskiej, Księcia J. Poniatowskiego i Kozietulskiego. Pozostaje dokończenie robót przy Długosza, Granicznej, Łokietka, Siemiradzkiego, Śląskiej i Jackowskiego.

Na tej ostatniej z wymienionych ulic wczoraj działała ekipa malarzy. A raczej działałaby, gdyby nie to, że niemal na całej długości jezdni zaparkowane były samochody. Pracownikom pozostawało tylko nanieść kredą zarys miejsc parkingowych i czekać na przyjazd straży miejskiej.

- Nie wiemy, kiedy przyjadą, ale odholowanie tych aut to jedyny sposób, byśmy mogli ruszyć z pracą - mówi jeden z pracowników.

Prace, które obecnie trwają w centrum Bydgoszczy, to część szeroko zakrojonych działań związanych z poszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania.

- Wprowadzamy kontrapasy rowerowe a część ulic przekształcamy w drogi jednokierunkowe - informuje Tomasz Okoński.

Pod koniec kwietnia prace trwały na Okolu, ale i np. na ulicach Sportowej, Chopina. Z kolei na Pomorskiej, na odcinku od skrzyżowania ze Śniadeckich i Świętojańskiej i na Mazowieckiej powstają kontrapasy rowerowe.

- Jak dla mnie, szczególnie, jeśli chodzi o ulicę Mazowiecką, ten czerwony pas dla rowerzystów wprowadza pewien zamęt - mówi pan Zdzisław, jeden z mieszkańców Bydgoszczy. - Kierowcy muszą nagle zmieniać kierunek jazdy, by nie wjechać na kontrapas. Szczerze mówiąc, nie jestem przekonany, czy jest to konieczne.

Kontrapas rowerowy to pas ruchu dla rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu innych pojazdów na drogach jednokierunkowych. Rozwiązanie stosuje się w miejscach, gdzie dopuszczalna prędkość mieści się w granicy od 30 do 50 km/h. W Bydgoszczy obecnie można zobaczyć go na ulicach Wiatrakowej i Bełzy. Kontrapas w strefie płatnego parkowana zastał zaplanowany dla ulicy Hetmańskiej, Sobieskiego i Świętojańskiej na odcinku między Tadeusza Kościuszki do Pomorskiej.

Z kolei jednokierunkowymi ma stać się 17 bydgoskich ulic. To, między innymi: Zamoyskiego, Czartoryskiego (Focha - Św. Trójcy), Karłowicza, Pestalozziego, Kurpińskiego, Wawrzyniaka, Poniatowskiego, Kilińskiego (od Chodkiewicza do Cichej), Kościuszki (od Pomorskiej do Kaszubskiej), Sowińskiego (od Hetmańskiej do Bocianowa), Bocianowo (od Sowińskiego do Pomorskiej), Kaszubska (od Hetmańskiej do Bocianowa), Racławicka, Zduny, Siemiradzkiego, Długosza i Jackowskiego.

W całym mieście docelowo ma powstać około 5 tys. miejsc parkingowych.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto