System obejmie obszar centrum Bydgoszczy, a jego granicę wyznaczą:
- od północy - Kamienna, Artyleryjska, Zygmunta Augusta;
- od zachodu: Dworcowa, Królowej Jadwigi, Focha, Szubińska i Piękna;
- od południa: Solskiego i Wojska Polskiego;
- od wschodu: Ujejskiego, Jana Pawła II, Most Pomorski i Wyszyńskiego z Fordońską aż do pętli przy Wyścigowej
Projekt - Inteligentne Systemy Transportowe - zakłada instalację setek nowych urządzeń od parkomatów przez kamery i czujniki, po detektory ruchu; montaż: 180 tablic informacyjnych na 90 przystankach tramwajowych, tablic informacyjnych dla kierowców, modernizacja 52 ze 110 bydgoskich sygnalizacji świetlnych i montaż prawie 30 kilometrów kabli światłowodowych, które zepną wszystko z nowoczesnym centrum zarządzania.
- W skrócie mówimy o integracji wszystkich możliwych systemów i najnowszych technologii z zakresu inżynierii ruchu, telematyki i informatyki, aby wycisnąć sto procent możliwości z istniejącego układu drogowego - tłumaczy Wojciech Nalazek, naczelnik wydziału inżynierii ruchu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej i pomysłodawca projektu.
Według założeń bydgoski ITS ma obejmie pięć elementów: sterowanie ruchem (54 sygnalizacje świetlne), tablice informujące kierowców o alternatywnych trasach, monitoring i system informowania o wolnych miejscach parkingowych, informacje o transporcie publicznym. Szacunkowy koszt inwestycji wyniesie 69 mln złotych, ale ZDMiKP jest na końcowym etapie starań o 56,2 zł unijnego dofinansowania. Pierwsze prace mogą ruszyć wiosną przyszłego roku i potrwają półtora roku - maksymalnie do końca 2013.
Więcej informacji w dzisiejszym wydaniu "Pomorskiej" i tutaj: Potężny komputer rozładuje korki w Bydgoszczy?
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?