Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szykuje się mała rewolucja w Bydgoszczy. Kilka ulic z dopuszczalną jazdą "pod prąd"

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Na niektórych ulicach wprowadzenie kontraruchu nie powinno być wielkim problemem - ul. Podolska nie należy do szczególnie uczęszczanych.
Na niektórych ulicach wprowadzenie kontraruchu nie powinno być wielkim problemem - ul. Podolska nie należy do szczególnie uczęszczanych. Dariusz Bloch
To będzie mała rowerowa rewolucja w mieście – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznych umożliwi rowerzystom poruszanie się po kilkudziesięciu ulicach „pod prąd”. Zmiany będą widoczne wraz z rozpoczęciem sezonu malowania i odświeżania oznakowania ulic.

- W Bydgoszczy od dłuższego czasu analizujemy możliwości rozszerzenia siatki połączeń dla ruchu rowerowego - nie tylko przy okazji nowych inwestycji drogowych powstają ścieżki rowerowe (ul. Grunwaldzka, Kujawska, Gdańska, Kruszwicka), ale również podczas reorganizacji ruchu drogowego. Na wielu ulicach jednokierunkowych wyznaczany jest kontraruch rowerowy, dzięki którym rowerzyści mogą sprawniej dotrzeć do celu – tłumaczy Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

Rzecznik podkreśla, że duża liczba tych ulic, na których poruszają się dzisiaj rowerzyści w strefie śródmiejskiej, położona jest w strefach ruchu uspokojonego do 30 km/h, co daje zwiększone bezpieczeństwo rowerzystom.

Dotychczas kontraruch rowerowy dopuszczony był na kilku bydgoskich ulicach. Jak się sprawdził? Zdania są podzielone. - Na Dworcowej, mimo że można tam jeździć pod prąd, w niektórych miejscach jest bardzo wąsko, auta parkują mimo zakazu po dwóch stronach ulicach. Powoduje to, że na łuku drogi rowerzysta widoczny jest dla kierowców jadących od strony dworca bardzo późno, a nie wszyscy przestrzegają ograniczenia prędkości - mówi pan Krzysztof, rowerzysta ze Śródmieścia.

ZDMiKP ma już tymczasem przygotowane projekty dopuszczenia kontraruchu rowerowego w miejscach wytypowanych podczas posiedzeń Zespołu ds. Polityki Rowerowej przy Prezydencie Miasta.

Kontraruch rowerowy ZDMiKP wprowadzi na wielu osiedlach, na następujących ulicach: Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza; 20 Stycznia 1920r., od Mickiewicza do Chodkiewicza; Reja; Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja; Asnyka; Podolska; Pomorska, od Zduny do Dworcowej; Graniczna; Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku; Jastrzębia; Pułaskiego, od Gajowej do Wyszyńskiego; Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26; Przyjazna, część południowa i północna; Węgierska, część zachodnia i środkowa; Kurpińskiego; Kapeluszników, Sikorskiego, Rynek; Łukasiewicza, od Kapuściska do Baczyńskiego; Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej; Monte Cassino; Hechlińskiego; Traugutta; Ogrodowa; Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej; Celna.

Modernizacja stadionu przy ul. Sportowej w Bydgoszczy dobiega końca. Obecnie trwają prace związane z zagospodarowaniem terenu, a trybuna jest przygotowywana do montażu siedzisk. Ta inwestycja o wartości 23 mln zł sprawi, że stadion będzie lepiej odpowiadał potrzebom kibiców i żużlowców.

Modernizacja stadionu Polonii rozpoczęła się w lutym 2019 roku. Wybudowano nowoczesną trybunę spełniającą wymagania ekstraligi żużlowej. Prace budowlane zbliżają się już do końca, a nowa trybuna pomieści 2,5 tys. kibiców.

Trwają aktualnie roboty wykończeniowe związane z zagospodarowaniem terenu. Montowane są panele ogrodzeniowe, na ukończeniu jest także układanie kostki brukowej wokół obiektu. Z kolei na trybunach trwają roboty związane z układaniem żywic – warstwy wierzchniej na posadzkach, montowane są barierki stalowe.

Trwają także prace wewnątrz budynku. W pomieszczeniach sanitarnych na piętrze wykonawca kończy klejenie płyt na ścianach oraz montaż podejść kanalizacyjnych. W obiekcie zamontowano już windę dla osób z niepełnosprawnościami. W boksach garażowych i na słupach są już oprawy oświetleniowe.

Budowę trybuny wschodniej na stadionie miejskim przy ul. Sportowej prowadzi bydgoska firma EBUD. Koszt inwestycji to 23 mln zł. Ukończenie wszystkich prac budowlanych i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zaplanowano na okres wakacyjny.

Zobacz kolejne zdjęcia >>

Remont stadionu Polonii w Bydgoszczy już na ostatniej proste...

- Po analizie ich funkcjonowania, będziemy podejmować - wraz z Zespołem ds Polityki Rowerowej - dalsze inicjatywy związane z udogodnieniami dla ruchu rowerowego. Mamy nadzieję wdrażać je bez konieczności specjalnych inwestycji. Zmiany w organizacji ruchu będą widoczne już niebawem, wraz z rozpoczęciem sezonu malowania oznakowania na bydgoskich ulicach – zapowiada rzecznik.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Szykuje się mała rewolucja w Bydgoszczy. Kilka ulic z dopuszczalną jazdą "pod prąd" - Gazeta Pomorska

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto