Zobacz wideo: Przy ul. Królowej Jadwigi będą nowe mieszkania
Miasto Bydgoszcz podejmuje działania w celu poprawy estetyki szyldów w Śródmieściu. W tym celu współpracuje z Katedrą Wzornictwa Wydziału Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego. Szczegóły przedstawiono na konferencji prasowej.
Wzory nowych szyldów zaprojektowała Monika Czapiewska w ramach pracy dyplomowej na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym.
- Moja praca jest odpowiedzią na wszechobecny chaos reklamowy, który wpływa na estetykę Bydgoszczy - wyjaśnia Monika Czapiewska.
Nowe szyldy mają być skromniejsze od tych, które były dotychczas stosowane. Takie rozwiązanie podoba się doktor Ewie Raczyńskiej-Mąkowskiej z Katedry Wzornictwa Wydziału Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego.
- Rzeczy skromne, ale dobrze zaprojektowane, działają lepiej niż nadmiernie kolorowa i krzykliwa reklama - uważa doktor Ewa Raczyńska-Mąkowska.
Nowe szyldy na ul. Pomorskiej w Bydgoszczy
Projekty Moniki Czapiewskiej zaakceptował Plastyk Miejski Marek Iwiński. - Cieszę się, że właśnie młodzi ludzie zauważają potrzebę takich zmian. Elementy reklamowe są bardzo istotne przy kształtowaniu przestrzeni publicznej Bydgoszczy - mówi Marek Iwiński.
Pierwsze szyldy według projektu Moniki Czapiewskiej umieszczono na ul. Pomorskiej. Można je obejrzeć, klikając w poniższą galerię.
Monika Czapiewska stworzyła też tzw. szyldownik. Jest to dokument, który określa zasady tworzenia szyldów reklamowych dla bydgoskiego Śródmieścia. Są w nim opisane teoretyczne reguły i pokazane praktyczne przykłady. Czy miasto będzie narzucać przedsiębiorcom wygląd szyldów? Plastyk Miejski poinformował, że będzie się to odbywało na zasadzie prośby i pokazania właścicielom lokali, w jaki sposób mogą zmienić swoje reklamy, aby zyskała na tym nie tylko estetyka miasta, ale też sami przedsiębiorcy. - Często zgłaszają się do mnie osoby, które mają dobrą wolę, ale nie wiedzą, jak to prawidłowo wykonać. Ten dokument pomoże im, wskaże rozwiązania - mówi Marek Iwiński i dodaje, że pozytywnym przykładem wcześniejszej współpracy miasta z właścicielami lokali były zmiany szyldów Gosia Travel na ul. Długiej i przychodni na ul. Cieszkowskiego, gdzie zdjęto stare reklamy.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?