Tak reklamowali swoje produkty „znanej dobroci” bydgoscy przedsiębiorcy. Zdjęcia sprzed 100 lat!

Krzysztof Błażejewski
Krzysztof Błażejewski
Kalendarza „Dziennika Bydgoskiego”
Jak kuchenki to od Schoppera, jak skóry to od Bobowskiego, a jeśli zapragniesz kupić strzelbę? To koniecznie od „Hubertusa”!

Zobacz wideo: Ile zarabiają komendanci policji?

Podobnie jak i dziś, przedsiębiorcy w okresie międzywojennym musieli dbać o reklamę. Zachwalali więc swoje wyroby wszelkimi podówczas dostępnymi środkami: szyldami i banerami nad sklepem, tablicami ustawianymi na chodnikach, ale przede wszystkim inseratami prasowymi.

By się wyróżnić w masie ogłoszeniodawców, musieli dbać nie tylko o to, gdzie i kiedy reklama została zamieszczona, ale i o jej formę graficzną, która nie tylko pełniła rolę ozdobnika zatrzymującego na dłużej wzrok potencjalnego klienta, ale także skuteczniej zachęcała do zakupu towarów czy też skorzystania z usług.

Reklamy z tamtych czasów, odległych o niemal wiek, ogląda się dziś z przyjemnością i zaciekawieniem. Odkrywają one przed nami świat dawno miniony z jego obyczajami, poziomem rozwoju technicznego i słownictwem, ale także naszą Bydgoszcz – miasto dzięki tej drobnej dawce historii jakby nieco nam bliższe...

Osobną refleksją może stać się uczucie, jak sposób zachęcania klientów do kupna przez niemal wiek – niewiele się zmienił...
Wszystkie rysunki reklamowe pochodzą z wydań Kalendarza „Dziennika Bydgoskiego” z lat 20. i 30. XX stulecia.

Wideo

Materiał oryginalny: Tak reklamowali swoje produkty „znanej dobroci” bydgoscy przedsiębiorcy. Zdjęcia sprzed 100 lat! - Express Bydgoski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie