Przebudowa zajezdnia tramwajowa przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy
Na północ od Bydgoszczy, a dokładnie od węzła w Borównie do Nowych Marz budowa jeszcze trwa. Co kawałek mamy tymczasowe ronda, bypassy, objazdy, zjazdy na drogi serwisowe.
Ruch przenoszony jest na nowo wybudowane fragmenty drogi S5
Po kolei te tymczasowe rozwiązania w organizacji ruchu zmieniane są już w przejazdy nowymi fragmentami drogi ekspresowej, choć jeszcze nie w wersji czteropasmowej.
Drogowcy likwidują tymczasowe bypassy i kierują ruch na nowo wybudowane jezdnie. Ułatwia to przejazd jedną z najbardziej ruchliwych tras w regionie.
Codziennie przejeżdża nią około 15 tysięcy pojazdów.
Wkrótce przejezdność zyska też nowy odcinek drogi S5 omijający aleję dębową na wysokości Borówna.
Cały główny ciąg ma być gotowy w wakacje.
Największym wyzwaniem będzie dokończenie w tym terminie węzła w Grucznie wraz z dużym wiaduktem. Prace związane z zagospodarowaniem terenu, porządkowe oraz nad układem dróg serwisowych kontynuowane będą w kolejnych miesiącach.
Tak wygląda na połnoc od Bydgoszczy budowa S5, a na południe?
Zmiany w Rynarzewie na budowie drogi ekspresowej nr 5
Prace toczą się również nad dokończeniem odcinka od węzła Bydgoszcz-Błonie do Szubina.
W Rynarzewie nastąpiła zmiana w organizacji ruchu w rejonie lewego ronda węzła.
Wprowadzenie zmian ma na celu uruchomienie tego ronda wraz z łącznicami, które pozwolą wjechać na trasę szybkiego ruchu w stronę Bydgoszczy i zjechać na Rynarzewo od strony Szubina.
Wraz z tą zmianą zniesiony zostanie zakaz ruchu dla pojazdów powyżej 3,5 tony obowiązujący na starej „piątce”.
Prace nadal prowadzone są przy budowie drugiego ronda, po stronie miejscowości Zamość.
Zaawansowanie rzeczowe:
- Odcinek Bydgoszcz Błonie - Szubin – 94 proc.
- Odcinek Bydgoszcz Północ - Świecie – 72 proc.
- Odcinek Świecie - Nowe Marzy (A1) – 75 proc.
Warto wiedzieć o budowie drogi ekspresowej S5
- budowa trasy S5 to uruchomiona w 2014 roku największa inwestycja drogowa w regionie
- wzmocni potencjał Metropolii Bydgoszcz i regionu
- budowa pochłonie około 3,4 mld zł
- cała trasa w województwie kujawsko-pomorskim ma długość 129 kilometrów
- kierowcy korzystają już z odcinka od południowej granicy województwa do węzła Bydgoszcz Północ
- częścią trasy jest obwodnica Bydgoszczy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?