Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Bydgoszczy poprawi się bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych [lista]

ast
Przejście dla pieszych przy Fordońskiej 428.
Przejście dla pieszych przy Fordońskiej 428. Dariusz Bloch
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przygotował listę 75 przejść dla pieszych kwalifikujących się do modernizacji. 13 z nich zostało zakwalifikowanych do pierwszego etapu prac.

W ramach inwestycji na najbardziej niebezpiecznych przejściach dla pieszych zostaną zainstalowane zestawy specjalistycznych lamp dobieranych indywidualnie dla konkretnej lokalizacji.

Ogłoszono właśnie przetarg na wybór wykonawcy, który przygotuje projekty oraz prace związane z montażem dodatkowego oświetlenia. - Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy prace zajmą do 3 miesięcy. O wyborze najkorzystniejszej oferty będą decydować cena, gwarancja, doświadczenie projektanta i czas realizacji zadania - informują w biurze prasowym bydgoskiego ratusza.

Te przejścia w pierwszym etapie staną się bezpieczniejsze:
ul. Jagiellońska - Kolberga;
ul. Jagiellońska - Rumińskiego - Pałac Młodzieży;
ul. Grudziądzka - na wysokości ul. Podgórnej;

ul. Nakielska - Wrocławska (przy przystankach tramwajowych);
ul. Kamienna - Lelewela;
ul. Kamienna - Grabowa;
ul. Wojska Polskiego - Polna;

ul. Nakielska- Owocowa;
ul. Powstańców Wlkp. - Jastrzębia;
ul. Grunwaldzka (przy ul. Granicznej);
ul. Fordońska na wysokości posesji 428;
ul. Grunwaldzka (przy ul. Czarna Droga).

Jak pokazują dane, rocznie na polskich drogach ginie ponad tysiąc pieszych, na przykład w 2013 roku liczba zabitych pieszych wyniosła 1140 osób. Koszt społeczny jednej zabitej osoby wynosi prawie 1 milion złotych.
Przechodzenie poza przejściem dla pieszych jest dozwolone pod warunkiem, że najbliższe jest oddalone o co najmniej 100 metrów

Jeśli samochód jadący z prędkością 30 kilometrów na godzinę uderzy w pieszego, to ma on 90 procent szans na przeżycie. Przy 50 kilometrów na godzinę szanse pieszego maleją do ok. 50 procent, a przy 70 kilometrach na godzinę spadają do mniej niż 5 procent.

Po zmierzchu pieszy w ciemnym ubraniu jest widziany przez kierowcę z odległości 16,5 metrów. Gdy jest ubrany na biało, widać go z odległości 54 metrów, a gdy jest wyposażony w elementy odblaskowe, widać go aż ze 150 metrów.

Czy da się uniknąć wypadków samochodowych?:

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto