W Bydgoszczy rozpoczęły się zdjęcia do polskiej baśni filmowej „Kwiat paproci“
I aby dowieść, że nie jest ona martwym archiwum pamięci, lecz zbiorem żywotnych treści, wciąż mających znaczenie dla współczesności, dla kształtu naszej tożsamości kulturowej w jej zbiorowym i indywidualnym wymiarze i edukacji. Z tego względu chodziłoby o przedstawienie klechd polskich, jako przede wszystkim „ubranych” w baśniowy czy legendowy kostium prawd metafizycznych i egzystencjalnych, dotyczących zmagania się dobra ze złem (Bazyliszek, Madej, Król wężów, Boruta i Rokita), krzywdy i niesprawiedliwości (Pan Jezus i zbójnicy, Smętek warmiński, Boruta i Rokita), śmierci i pośmiertnego życia (Piękny kamień, Twardowski), szczęścia i miłości (Kwiat paproci, Piękny kamień, Rycerz miłujący), wiary i nadziei (Pan Jezus i zbójnicy, Król wężów), pracy i odpowiedzialności (Kwiat paproci, Podziomek), splotu zwyczajności z cudownością, a jawy ze snem (Kwiat paproci, Wodnik, Podziomek), tragizmu z ludycznością, satyrą czy erotyzmem (Kwiat paproci, Bazyliszek, Wodnik, Podziomek, Smętek warmiński, Twardowski).