Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wakacyjne polowanie na obniżki cenowe

Ewa Piątek
Ewa Piątek
Lipiec to dobry czas dla "zakupowiczów", bo przeceny w centrach handlowych sięgają nawet 75%. MM-ka odwiedziła wybrane sklepy, by sprawdzić, jakie oferują one okazje.

Zapytaliśmy znawców tematu, jak wygląda organizacja wyprzedaży.

- Główne obniżki są sklepom narzucane odgórnie - mówi Małgorzata Kowalewska, sprzedawczyni New Yorker**w Galerii Drukarnia** - Mniejsze wyznaczane są przez pracowników na podstawie stanu asortymentu, np. wtedy, kiedy kończy się kolekcja lub brakuje kolorów danego fasonu. Dla wyprzedaży istotna jest efektowna ekspozycja.

Towary objęte promocją są wyraźnie oznaczone, a nagie manekiny na wystawie New Yorker to komunikat dla potencjalnego klienta, że przecenione ubrania szybko znikają w torbach "zakupowiczów".

Kierowniczka C&A**(Drukarnia)**, Pani Asia, opowiedziała MM-ce o trzech fazach wyprzedaży: pierwsza faza przecen letnich rozpoczyna się w czerwcu, a faza trzecia, polegająca na pogłębianiu obniżek towarów, właśnie trwa. Równolegle w asortymencie pojawia się już kolekcja jesienno-zimowa wyeksponowana na ścianach, wzdłuż stojaków z towarem przecenionym. Tworzone są grupy cenowe, które pozwalają klientowi bez problemu wyszukać dobre okazje, jednocześnie zachęcając do zwrócenia uwagi na nową kolekcję.

- W tym roku wyprzedaże odgrywają znacznie większą rolę niż w zeszłym, są wręcz obowiązkowe w całej galerii handlowej - mówi Pani Ania, sprzedawczyni w Glitter (Focus Park). Sklep z biżuterią Glitter do 27 lipca proponuje 50-procentową zniżkę na niektóre towary. Pani Ania szczególnie poleca naszyjniki - Dostępne są naszyjniki srebrne i inne, ciekawe kolorystycznie. Wyprzedaż w Glitter to dobra okazja, bo obejmuje wiele artykułów.

Letnie wyprzedaże zawitały też w sklepach z wyposażeniem kuchennym, np. DUKA**(Focus Park)**. Przecenione towary eksponowane są w przedniej części sklepu. By klient dokładnie wiedział, jak bardzo skorzysta z danej przeceny, stara cena widoczna jest na białej metce, a nowa - na czerwonej.

- Przeceniamy to, co w trwającym sezonie powoli wychodzi z użycia, np. akcesoria grillowe, plastikowe miski… - wymienia p. Magdalena Muszyńska, kierowniczka DUKA. Poza sezonowymi przecenami warto też zwrócić uwagę na tzw. "wystawniki", na których umieszczane są przecenione końcówki serii, wyszukane modele, które nie trafiły w powszechny gust lub zapotrzebowanie i nie rokują wysokiej sprzedaży, czy inne towary w atrakcyjnej cenie.


Czy to działa?


- Nasza najniższa cena to 3,95 zł. Obniżki dochodzą nawet do 70%. Promocje zawsze przyciągają uwagę klientów - twierdzi Gosia Kowalewska (New Yorker).
- Dzięki promocjom klienci poznają markę. Dla nas to dobra okazja, by się zaznaczyć na rynku, bo jesteśmy w Bydgoszczy nowi - mówi w rozmowie z nami Tadeusz Grabowski, kierownik Rossignol**(Focus Park), sklepu latem specjalizującego się w odzieży plażowej i streetowej, zimą: w sprzedaży sprzętu narciarskiego czy odzieży snowboardowej.
- Obniżka zawsze działa zachęcająco, wysoki procent sprzedawanego towaru to właśnie towar przeceniony - przyznaje Monika Staszczyk ze sklepu
Camaieu.
- Klientki chętnie korzystają z przecen letnich. Przeceny, odpowiednio nagłośnione w mediach, na pewno przynoszą efekty - potwierdza Pani Dagmara, sprzedawczyni w sklepie
SEPHORA, gdzie tzw. "Sexy ceny" to przede wszystkim ceny lekkich, letnich zapachów i delikatnego, świeżego makijażu. Przeciwne zdanie wyraża Pani Wioletta, sprzedawczyni w sklepie Orsay**: - Moim zdaniem przyciąga marka, nie promocja.
Niemniej jednak i w Orsay można znaleźć atrakcyjne przeceny sięgające 70% i kolejkę zainteresowanych nimi klientek.

Skuteczność obniżek potwierdzają też sami kupujący. Pani Aleksandra (73 lata) z dumą wyciąga z torby jedną z trzech bluzek nabytych w Monnari. - Ze 119 zł przeceniona na 19,90! Często korzystam z wyprzedaży, najchętniej w Focus Park, Auchan i Galerii Pomorskiej. Można tu kupić bardzo ładne rzeczy, które jeszcze niedawno były drogie, a dziś są tanie.

Aneta (24 lata) raczej nie korzysta z wyprzedaży: - Może dlatego, że sama pracuję w sklepie z odzieżą.
- Ja kupuję przecenione ciuchy, ale tylko tam, gdzie ona pracuje - dodaje z uśmiechem koleżanka Anety, Paulina (21 lat).

O zakupach porozmawialiśmy też z przedstawicielem płci przeciwnej: Tomek (22 lata) chętnie towarzyszy swojej dziewczynie w polowaniu na wyprzedaże. - Można znaleźć dobre okazje. Dla mnie to tylko spacer, ale cieszę się, że mogę pomóc Magdzie wybrać coś, w czym mi się podoba. Sam raczej rzadko kupuję ubrania, ale mojej dziewczynie czasem udaje się namówić mnie na skorzystanie z wyprzedaży.


Przykładowe okazje:


New Yorker (Drukarnia)
- topy: przecenione z 49 zł na 9,95 zł
- dżinsowe szorty: przecenione z 99,95 zł na 79,95 zł

C&A (Drukarnia)
- krótkie spodenki: przecenione z 69 zł na 17 zł
- letnie sukienki: przecenione z 69 zł na 34 zł
- letnie bluzeczki: przecenione z 44,90 zł na 17 zł

Camaieu (Focus Park)
- spodnie bawełniane: przecenione ze 139 zł na 55 zł i z 95 zł na 45 zł
- koszulki: przecenione z 19 zł na 15 zł
- bluzki: przecenione z 75 zł na 15 zł

Orsay (Focus Park)
- bluzki: przecenione z 69,90 zł na 49,90 zł
- bluzeczki na ramiączkach: z 59,90 zł na 29,90 zł
- sukienki letnie: przecenione ze 119 zł na 79,90 zł

CCC (Focus Park)
- sandały: przecenione ze 109,99 zł na 79,99 zł
- klapki letnie: przecenione z 69,99 zł na 49,99 zł

Rossignol (Focus Park)
- spodnie dresowe: przecenione z 269 zł na 149 zł
- szorty: przecenione z 219 zł na 149 zł
- T-shirty: przecenione z 89 zł na 59 zł

DUKA (Focus Park)
- garnki: przecenione ze 129, 90 zł na 79,90 zł i ze 169,90 zł na 99,90 zł
- sztućce do mięs: przecenione z 39,90 zł na 25,90 zł
- szklanki do zimnych napojów: przecenione z 49,90 zł na 29,90 zł

SEPHORA (Focus Park)
- Hugo Boss Woman: przeceniony ze 103 zł na 75 zł
- woda perfumowana Kenzo: przeceniona z 319 zł na 225 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto