Zakres projektu obejmuje rozbiórkę istniejącego, kolejowego peronu wyspowego dwukrawędziowego i budowę dwóch peronów jednokrawędziowych o długości 300m i szerokości 4,5m, wraz z dojściem w postaci przejścia podziemnego z dwiema windami. Umożliwi ono bezkolizyjne dojście do peronu nr 1 oraz przejście dalej, na drugą stronę torów, w kierunku Lasu Gdańskiego.
Konstrukcja będzie miała ok. 50m długości i 3m szerokości. W przejściu przewidziano ułożenie płyt granitowych i montaż opraw oświetleniowych w narożach po obu stronach przejścia. Oświetlenie schodów będzie realizowane przez oprawy podwieszane do konstrukcji wiat.
Analiza funkcjonalno–przestrzenna uwzględniająca adaptację istniejących budynków jednoznacznie wskazała na potrzebę połączenia funkcji dworca i dyżurki autobusowej. Dlatego też istniejące w tym rejonie budynki zostaną rozebrane i zastąpione przez nowy obiekt. Zostanie on zlokalizowany na zamknięciu osi widokowej ulicy Sułkowskiego.
W części drogowej inwestycja zakłada m.in.: przebudowę i lekką korektę geometrii konstrukcji nawierzchni jezdni, oraz budowę jezdni dworcowej typu „Kiss &Ride" wraz z chodnikami, ścieżkami dla rowerów i parkingiem dla samochodów. W ramach poprawy warunków ruchu na skrzyżowaniu ulic Sułkowskiego i Modrzewiowiej przewiduje się budowę małego ronda o średnicy zewnętrznej 32m. Dodatkowo powstaną dwie zatoki autobusowe przy ul. Modrzewiowej.
Przetarg na wykonanie prac budowlanych zostanie rozpisany jeszcze w pierwszym kwartale, a zakończenie robót planowane jest na koniec listopada br.
(Na podstawie informacji od ZDMiKP)
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?