Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy się rozpadają. Koszt budowy nowych? 200 mln zł

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Rysy i pęknięcia na Wiaduktach Warszawskich gwałtownie zaczęły się pojawiać w 2018 roku.
Rysy i pęknięcia na Wiaduktach Warszawskich gwałtownie zaczęły się pojawiać w 2018 roku. Dariusz Bloch
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy są w ruinie - uznają bydgoscy drogowcy. W środę (25.11) podczas sesji bydgoskiej Rady Miasta przedstawiono ich stan techniczny. Problem polega na tym, że na razie nie wiadomo, co z tym zrobić.

Zobacz wideo: Bezpieczeństwo na drogach jesienią. O tym trzeba pamiętać.

- Usłyszałem od naszych drogowców, że najlepszym wyjściem byłoby zbudowanie tych wiaduktów od nowa. Tyle że to koszt 200 mln zł - mówi Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. - To by oznaczało zahamowanie inwestycji w Bydgoszczy na kilka lat.

Utrzymanie należy do Bydgoszczy

Wiadukty Warszawskie zbudowano w latach 1973-1974. To w zasadzie dwa wiadukty. Leżą w ciągu drogi krajowej, ale ich utrzymanie należy do gminy Bydgoszcz.

Zapraszamy Was w podróż kilkadziesiąt lat wstecz - zobaczcie na archiwalnych zdjęciach, jak budowano/remontowano bydgoskie mosty i wiadukty. Publikujemy też archiwalne fotografie przedstawiające dobrze znane bydgoskie konstrukcje. W niektórych miejscach sporo się od tego czasu zmieniło, w innych czas jakby się zatrzymał...

Przesuń zdjęcie gestem lub naciśnij strzałkę w prawo

Bydgoszcz - tak budowano miasto. Poznajesz te miejsca? [arch...

Jak mówi Maciej Gust, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy: - To jeden z najbardziej oszczędnościowo budowanych systemów mostowych zbudowanych w latach 70. ubiegłego wieku. Z analiz i ekspertyz, które mamy, wynika, że wszystkie obiekty budowane w podobnej technologii, uległy rozbiórce.

Dramat od 2018 roku

Ostatni remont - wiaduktów wykonano w 2019 roku. Polegał na owinięciu podpór matami węglowymi. To jeden z kilku remontów.

- Dotychczasowe naprawy okazały się niewystarczające - mówi Gust.

Rysy i pęknięcia na Wiaduktach Warszawskich gwałtownie zaczęły się pojawiać w 2018 roku. - Wiadukty są wyeksploatowane, samo jego podparcie może kosztować wiele milionów złotych - mówi dyrektor z ZDMiKP. - Struktura wewnętrzna jest z niskiej jakości materiałów. Wiadukty nie spełniają żadnych współczesnych wymagań obiektów mostowych.

Jaka przyszłość wiaduktów?

Na razie o stanie wiaduktów poinformowano inspektora nadzoru budowlanego. Ekspertyza stanu technicznego będzie rozszerzona - być może będzie gotowa do końca tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto