Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zabytkowy tramwaj będzie jeździł po Bydgoszczy nową trasą. By było więcej chętnych

AST
Czerwony wagon typu 5N jest jednym z wielu tego typu wagonów dostarczonych do Bydgoszczy w latach 50-tych i 60-tych. Po Bydgoszczy jeździły one liniowo aż do 1991 roku.

Polecamy: Bydgoski Londynek z lotu ptaka
Czerwony wagon typu 5N jest jednym z wielu tego typu wagonów dostarczonych do Bydgoszczy w latach 50-tych i 60-tych. Po Bydgoszczy jeździły one liniowo aż do 1991 roku. Polecamy: Bydgoski Londynek z lotu ptaka Arkadiusz Wojtasiewicz
Pętla Rycerska-pętla Las Gdański. Na takiej trasie będzie od wakacji kursować linia zabytkowego tramwaju nr 0. Jest szansa, że będzie cieszyć się większym zainteresowaniem.

O zmianę trasy tramwaju wnioskowało Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy.

- Niestety dotychczasowa trasa, gdzie tramwaj dojeżdżał na pętlę Bałtycka, nie cieszyła się zbytnią popularnością. Zdarzało się, że tramwaj jeździł pusty

- wyjaśnia Patryk Gulcz, prezes stowarzyszenia.

Miłośnicy komunikacji postanowili więc zgłosić wniosek do miasta, by przebieg trasy zmienić. I udało się. Jak poinformował Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy, od wakacji linia „0” będzie kursować z pętli Las Gdański do pętli Rycerska.

- To właśnie były nasze postulaty. Po pierwsze, żeby tramwaj dojeżdżał do Myślęcinka, a po drugie, żeby przejeżdżał przez dworzec główny PKP. Cieszymy się, że nasze wnioski udało się spełnić

- dodaje Patryk Gulcz.

Jest też szansa, że czerwona eNka będzie jeździła z dodatkowym wagonem. To co prawda dodatkowe koszty, bo w drugim wagonie również trzeba zapewnić kogoś z obsługi, ale i dodatkowa atrakcja.

Linia "0" jest również obsługiwana przez najstarszy bydgoski tramwaj - Herbrand - z uwagi na odkryte pomosty jest wykorzystywany przeważnie w dni słoneczne. W dni deszczowe i pochmurne na przystankach pojawia się czerwona „eNka”. Tramwaj ten jest ogromna atrakcją dla dzieci, młodzieży, osób starszych i turystów i zawsze cieszy się dużą popularnością.

Wagon Herbrand został wyprodukowany w 1898 roku w niemieckiej fabryce w Kolonii i jest jednym z najstarszych zachowanych, czynnych tramwajów w Polsce. Aż do połowy lat 50-tych po Bydgoszczy jeździło około 35 podobnych wagonów. Bydgoski, zielony Herbrand został gruntownie odnowiony w 1986 roku i służy bydgoszczanom do dziś. Czerwony wagon typu 5N jest natomiast jednym z wielu tego typu wagonów dostarczonych do Bydgoszczy w latach 50-tych i 60-tych. Po Bydgoszczy jeździły one liniowo aż do 1991 roku.

W internecie pojawiły się już głosy, zarówno popierające zmianę trasy, ale również te przeciwne.
„Masakra, była dobra trasa, bliżej Fordonu, to po co to zmieniać” - brzmi jeden z głosów. „Trasa była beznadziejna, pokrywała się z linią nr 10, a frekwencja była praktycznie zerowa. Tzw. linia donikąd” - przekonuje z kolei drugi internauta.

Dwa razy więcej fotoradarów na polskich drogach. Zobacz wideo!

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto