Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy podsumowuje 2010 rok

MM Bydgoszcz
MM Bydgoszcz
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy podsumowuje najważniejsze inwestycje i remonty w 2010 roku. Przyznaje, że wczesna zima pokrzyżowała część planów, jednak ten rok mimo wszystko był przełomowy pod względem liczby remontów i inwestycji.

W 2010 roku ZDW prowadził kilka dużych inwestycji. - Najwięcej prac toczyło się na DW nr 241 (Sępólno-Nakło-Kcynia) oraz na DW nr 560 (Brodnica-Rypin-Sierpc). Na tej pierwszej w Paterku pod Nakłem powstało nowe rondo. Natomiast w Rypinie zupełnie nowy kształt otrzymało rondo im marsz. Masseny. To pierwsze rondo turbinowe w regionie. Niestety wczesna zima nie pozwoliła na wykonanie oznakowania poziomego, co sprawia, że na razie ruch odbywa się tam na tradycyjnych zasadach. Ze względu na rozszerzenie zakresu prac przebudowa DW nr 560 zakończy się w połowie przyszłego roku. W Paterku natomiast nie udało się położyć ostatniej warstwy ścieralnej asfaltu na rondzie. Poza tym zakończyliśmy przebudowę DW nr 534 na odcinku Grudziądz - Radomin. – mówi naczelnik Wydziału Inwestycji ZDW, Piotr Jaworski. Te inwestycje były możliwe przede wszystkim dzięki pieniądzom z Regionalnego Programu Operacyjnego. ZDW w 2010 roku wykorzystał 110 mln zł z unijnych funduszy.

W mijającym roku najwięcej dróg zostało wyremontowanych przez powierzchniowe utrwalenie, czyli wylanie cienkiej warstwy asfaltowej emulsji i wprasowanie w nią grysu. Tak zabezpieczona droga w dobrym stanie może wytrzymać kilka lat. - Tego typu prace często były powiązane wcześniej z profilowaniem jezdni oraz ze ścinką poboczy. Dzięki tym wszystkim zabiegom nie musimy obawiać się wysypu dziur wiosną, a kierowcy mają nieco większy komfort jazdy – tłumaczy naczelnik Wydziału Dróg ZDW, Roman Stanisławski. Tego typu prace wykonano między innymi na DW nr 256 (Włóki-Trzęsacz), DW nr 554 (Golub-Dobrzyń – Zbójno) i DW nr 597 (Unisław-Rzęczkowo). W ten sposób wyremontowane zostało 85 km wojewódzkich tras za kwotę 6,5 mln zł. ZDW wykonał także remont mostu na DW nr 240 za kwotę blisko 2 mln zł w miejscowości Rudzki Most.

Nowe nakładki powstały przede wszystkim na terenach zurbanizowanych, miedzy innymi w Gniewkowie (DW 246), Brodnicy (DW 560), Wąbrzeźnie (DW 534,), Łysomicach (DW 552), Kończewicach (DW 551), Lipnie (DW 559) i kilku innych miejscowościach. W ten sposób wyremontowane zostało 5,5 km odcinków dróg wojewódzkich za kwotę 7 mln zł.

W 2010 roku ruszyła też Drogowa Inicjatywa Samorządowa, czyli program przebudowy dróg lokalnych finansowany wspólnie przez gminy oraz samorząd województwa. Zarezerwowano na niego ponad 5 mln zł. Największą inwestycją w ramach DIS-u może pochwalić się gmina Unisław, która na ul. Toruńskiej wybudowała kanalizację deszczową oraz jest w trakcie budowy 2-kilometrowego chodnika. Prace powinny się zakończyć w maju przyszłego roku.

Bardzo ważnym elementem do dalszych realizacji dużych inwestycji drogowych na kolejne lata było zlecenie 9 dokumentacji projektowych. - W roku 2011 skupimy się na kontynuacji prac związanych z inwestycjami DIS oraz na projektowaniu nowych odcinków dróg – mówi dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik. - Zaplanowana jest też przebudowa ostatniego 15-kilometrowego odcinka DW nr 534 od Szafarni do Cetek.

źródło: ZDW w Bydgoszczy

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto