Carrefour testował rozwiązanie pozwalające klientom przynoszenie własnych opakowań, gdy chcą kupować produkty na wagę w sklepach tej sieci w Bydgoszczy i Toruniu. Taką możliwość wprowadzono tam na początku marca 2019 roku.
Teraz sieć umożliwia kupowanie do własnych opakowań produktów na wagę we wszystkich swoich hiper- i supermarketach w Polsce. Klienci mogą zabrać do sklepu swoje pudełka, woreczki lub słoiki. W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.
Carrefour zachęca też do zakupu owoców i warzyw do swoich woreczków. Ponadto, w ramach zakupów do swoich opakowań, we wszystkich bistro działających przy swoich hipermarketach. Można także napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku.
- Redukcja korzystania z torebek jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. To cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety – wyjaśnia Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. - Aby go skutecznie realizować, działamy dwutorowo: wdrażając nasze własne praktyki w ramach strategii opakowaniowej Carrefour oraz oferując naszym klientom możliwości przyłączenia się do akcji „z własnym opakowaniem”. Obie te inicjatywy stały się również konkretnymi działaniami Carrefour Polska w ramach globalnego programu Act for Food. Towarzyszy im ogólnopolska kampania informacyjna.
- Liczymy, że dzięki temu, wielu naszych klientów zmieni na stałe swoje nawyki zakupowe – dodaje Barbara Kowalska.
Obok zakupów do własnych opakowań wielorazowych, Carrefour realizuje też inne inicjatywy w ramach strategii opakowaniowej firmy. Planują wprowadzić 100 proc. opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 r., wprowadzić do sprzedaży torby kasowe pochodzące w 100 proc. z recyklingu odpadów do 2022 r., a także zredukować masę opakowań marki własnej do 2022 r. o 5 proc. w stosunku do roku 2017. W sklepach tej sieci w Polsce są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań. W 2018 r. udało się w nich wykorzystać 1,8 tony mniej plastiku. Z kolei w ramach redukcji wykorzystania tworzyw sztucznych do magazynowania i transportu – sieć zmniejszyła ich zużycie o 35 ton w 2018 r.
Zapytaliśmy inne przykładowe sieci sklepów o ich stosunek do opakowań własnych klientów i ich strategie opakowaniowe - o tym także w piątek w wydaniu papierowym i "Plus" Gazety Pomorskiej.
O stylu życia "Zero waste" mówi się coraz więcej. Rośnie liczba plastikowych opakowań, ale także wzrasta liczba osób, które próbują żyć zgodnie z tymi zasadami. "Zero waste" to przede wszystkim szukanie produktów, które nie potrzebują opakowań, bądź opakowania są wielorazowego użytku lub da się je łatwo przetworzyć.
Warto też zobaczyć
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?