MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Zielony Grant Henkla zdobyty

(gaz)
150 wniosków z całej Polski, 10-ciu zwycięzców, a my wśród nich! Wyższa Szkoła Gospodarki już po raz trzeci została laureatem ekologicznego konkursu Fundacji Nasza Ziemia i zdobyła Zielony Grant Henkla. Projekt jest kolejną (po ”Reklamówkach do reklamacji”, „Kropli wody w morzu potrzeb” ”Dokończ posiłek” i „Bydgoszcz świeci przykładem”) kampanią społeczną przygotowaną przez studentów Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy.

Tym razem główne obszary oddziaływania projektu dotyczyć mają odpadów komunalnych i konieczności mądrego, prawidłowego sortowania śmieci, z uwzględnieniem argumentacji ekonomicznej i etycznej. Tytuł projektu to „Śmieciobranie - śmieci sortowanie” Kampania realizowana przez Studencką Grupę Aktywności z Pracowni Public Relations i Marketingu poprzedzona zostanie projektem badawczym przeprowadzonymi przez studentów 3. roku socjologii WSG. Badania dotyczyć będą przyczyn: subiektywnych i obiektywnych, które powodują że nie zachowujemy należytej staranności przy sortowaniu śmieci, bądź nie sortujemy ich wcale. Kampanię Społeczną ”Śmieciobranie - śmieci sortowanie” zaplanowano na 15 miesięcy (od lutego 2011 r. do końca maja 2012 r.) Adresowana jest bezpośrednio do studentów WSG, słuchaczy Uniwersytetu III wieku, młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych z całego regionu i mieszkańców Bydgoszczy.
Co się będzie działo ?
Będzie edukowanie, informowanie, przekonywanie a także zabawa. Na 6 maja 2011 r. zaplanowany został happening społeczny w amfiteatrze przy ulicy Mostowej w Bydgoszczy: wówczas rozdawane będą, zakupione z dotacji grantowej, biodegradowalne worki na śmieci. Ponadto w programie: okolicznościowa gazeta, dekalog śmieciożercy, performance, konkursy, loteria fantowa i wizyta… Potwora. Zaplanowano także konkurs na najlepszy scenariusz reklamy społecznej, konkurs fotograficzny ”nie śmieć”, specjalne seminaria dla słuchaczy Uniwersytetu 3 Wieku i utworzenie profilu projektu na Facebooku.
Na co liczą organizatorzy?
Na wzrost procentowy pozyskanych surowców wtórnych w stosunku do zebranych ilości opadów komunalnych oraz trwałe wykreowanie pozytywnych zachować w tym względzie.

Czas trwania projektu: I etap pt. „Śmieciobranie- Śmieci Sortowanie” luty 2011- maj 2012, II etap pt. „Nie kupuj opakowań” zainicjujemy w maju 2012 r. Proponowane przez nas działania uzyskały poparcie Przewodniczącego Rady Miasta Bydgoszczy, pana Romana Jasiakiewicza. Patronem medialnym jest tygodnik City Bydgoszcz. Kampania jest współfinansowana przez Fundację Nasza Ziemia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto