Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiana organizacji ruchu na trasie Bydgoszcz - Białe Błota [wideo]

OPRAC.:
Michał Sierek
Michał Sierek
Inwestycja o wartości 18,6 mln zł jest finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa
Inwestycja o wartości 18,6 mln zł jest finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydoszczy
W środę w nocy (24 czerwca) przełożony został ruch na nową północną jezdnię drogi wojewódzkiej 223 łączącej Bydgoszcz z Białymi Błotami. Pozwoli to wykonawcy dokończyć prace przy ułożeniu ostatniej warstwy nawierzchni na południowej jezdni i pozostałej części nowego ronda turbinowego. W sierpniu planowane jest zakończenie wszystkich prac.

Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich, nowa organizacja ruchu utrzymuje wszystkie dotychczasowe relacje. Ruch będzie odbywał się jednak z wykorzystaniem północnej jezdni. Możliwy będzie też wyjazd od strony Trzcińca drogą powiatową w kierunku Bydgoszczy. Autobusy linii nr 96 i pojazdy budowy będą mogły też skręcać w stronę Trzcińca.

W ciągu najbliższych dni przy sprzyjającej pogodzie ułożona zostanie ostatnia warstwa nawierzchni na jezdni południowej. Następnie wykonane zostanie trwałe oznakowanie grubowarstwowe. Następnie ruch zostanie puszczony obiema jezdniami.

W wakacje dokończone zostaną też prace przy zabrukowaniu pasa dzielącego obie jezdnie oraz budowa ciągu pieszo-rowerowego po stronie północnej. Trwają też prace przy zagospodarowaniu i porządkowaniu pasa drogowego.

Inwestycja o wartości 18,6 mln zł jest finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Na koszt gminy Białe Błota powstaje nowy odcinek ul. Ofiar Hitleryzmu. Wcześniej zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i powstał dojazd do ronda od strony Trzcińca. Droga wojewódzka nr 223 to najkrótsze połączenie Bydgoszczy z węzłem na trasie S5 w Białych Błotach. Gmina Biała Błota zdecydowała się też na budowę odcinka ul. Duńskiej, który dochodzić ma w rejon nowego skrzyżowania.

POLECAMY

Rondo turbinowe

Skrzyżowanie będzie miało charakter ronda turbinowego. To innowacyjne rozwiązanie gwarantujące płynność ruchu i bezpieczeństwo. Kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy – później nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

W 2018 roku zakończyła się budowa pierwszego dojazdu do ronda od strony miejscowości Trzciniec. To zadanie zrealizował Powiat Bydgoski, korzystając również z marszałkowskiego wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Zadanie polegało na przebudowie około 400-metrowego odcinka drogi powiatowej, która otrzymała już docelowy kształt umożliwiający podłączenie do planowanego ronda.

Rondo w liczbach:

  • Średnica – ok. 48 m
  • Długość modernizowanego odcinka drogi wojewódzkiej -700 m
  • Koszt – 18,6 mln zł
  • Gwarancja – 7 lat

Źródło: ZDW

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zmiana organizacji ruchu na trasie Bydgoszcz - Białe Błota [wideo] - Express Bydgoski

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto