Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany tras kilku linii autobusowych w Bydgoszczy. Powstanie nowa linia tramwajowa

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
- Nowy układ komunikacji publicznej, tramwajowy, będzie oparty o 11 linii z maksymalnym wykorzystaniem pętli - wyjaśnia Rafał Grzegorzewski, dyrektor ZDMiKP. Pętle Rycerska, Bielawy i Las Gdański będą obsługiwane przez trzy linie. Tramwaje mają jeździć co 20 minut.
- Nowy układ komunikacji publicznej, tramwajowy, będzie oparty o 11 linii z maksymalnym wykorzystaniem pętli - wyjaśnia Rafał Grzegorzewski, dyrektor ZDMiKP. Pętle Rycerska, Bielawy i Las Gdański będą obsługiwane przez trzy linie. Tramwaje mają jeździć co 20 minut. Tomasz Czachorowski
Dość duże zmiany w komunikacji miejskiej zapowiedział dziś (17.10) bydgoski ratusz i Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Zmiany linii ma być efektem konsultacji społecznych w okresie pandemii. Autobusy pojadą częściej, ale na zmienionych trasach. Tramwaje rzadziej.

Zobacz wideo. Rondo Kujawskie w Bydgoszczy - zmiany w organizacji ruchu od 13 października 2020

Nowa siatka połączeń to efekt konsultacji społecznych. - Chcemy też tego, żeby mieszkańcy przesiadali się z prywatnych samochodów do środków komunikacji miejskiej - stwierdził dziś Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta miasta do spraw komunikacji. Kozłowicz wspomniał, że zmiana siatki połączeń to efekt uruchomienia linii tramwajowej w ciągu ulicy Kujawskiej.

Nie koniec inwestycji w Bydgoszczy

- To nie jest ostatnia inwestycja - mówi Kozłowicz. - W tej chwili trwa przetarg na budowę mostów Kazimierza Wielkiego, przeprawy tramwajowej i drogowej.

Trwa w tej chwili opracowywanie dokumentacji technicznej na uruchomienie ruchu tramwajowego na m.in. ul. Szubińskiej i Wyszyńskiego, a także torowiska wzdłuż trasy WZ.

Rewolucja w bydgoskich tramwajach

- Nowy układ komunikacji publicznej, tramwajowy, będzie oparty o 11 linii z maksymalnym wykorzystaniem pętli - wyjaśnia Rafał Grzegorzewski, dyrektor ZDMiKP. Pętle Rycerska, Bielawy i Las Gdański będą obsługiwane przez trzy linie. Tramwaje mają jeździć co 20 minut.

- Podstawowe zmiany to linia nr 2, która zostanie skierowane z pętli Kapuściska do pętli Las Gdański - mówi Grzegorzewski.
- Linia nr 9 zostanie skierowana z pętli Glinki Do dworca PKP Bydgoszcz Główna przez ulicę Kujawską. Linia nr 11 zostanie skierowana z Bielaw do Fordonu. Zakładamy że na ulicy Wojska Polskiego do ul. Szarych Szeregów nastąpi całkowita rotacja pasażerów. Linia nr 11 zacznie działać w takim układzie po oddaniu do użytku mostu Kazimierza Wielkiego. Do czasu zbudowania mostu, tramwaj 11 będzie jeździł do pętli na Wojska Polskiego.

Wśród najważniejszych zmian należy odnotować pozostawienie linii nr 53 na dotychczasowej trasie. Skróci to czas przejazdu pomiędzy Błoniem i Kapuściskami. Pozwoli to też zapewnić obsługę przystanku Wojska Polskiego/Kładka niskopodłogowym taborem autobusowym. Nowa linia nr 84 zmieni przebieg w obrębie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. W drodze pomiędzy Glinkami i Kapuściskami pomiędzy ulicami Dziatkiewicza i Petersona kursować będzie ul. Bydgoskich Przemysłowców. W ten sposób obsłuży dodatkowe firmy oraz biurowiec Idea-Przestrzeń Biznesu wraz z centrum demonstracyjnym.

Linia nr 79 kursować będzie ul. Glinki i Trasą Uniwersytecką (do ul. Wojska Polskiego i dalej do r. Kujawskiego, następnie dotychczasową trasą do pętli Rycerska), a w wybranych kursach obsłuży rejon ul. Cmentarnej. W ten sposób mieszkańcy tej części osiedla Glinki-Rupienica będą mieli bezpośrednie połączenie ze Śródmieściem. Ponadto, wszędzie tam gdzie to było możliwe, wprowadzono koordynację rozkładów jazdy.

Nową siatkę połączeń zacznie działać od 6 grudnia - po oddaniu do użytku torowiska wzdłuż ul. Kujawskiej. Zdaniem miasta, koncepcja zakłada skrócenie czasu

podróży pomiędzy górnym Tarasem, a Centrum Miasta oraz docelowo szybsze połączenia z Fordonem dla mieszkańców górnego tarasu i Kapuścisk oraz poprawę obsługi terenów inwestycyjnych.

Na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo- Technologicznego na krótszych niż dotąd połączeniach mają kursować dwa autobusy - to linie 84 i 85.

Apel Kapuścisk o zmiany

Tuż po opublikowaniu zmian, protest na Facebooku pojawił się na profilu Osiedle Kapuściska. Czytamy: "Szanowny Panie Dyrektorze, Mieszkańcy Bydgoszczy mieli okazję w końcu usłyszeć jak ma, po konsultacjach, wyglądać nowa siatka połączeń po otwarciu ul. Kujawskiej. Cieszy uwzględnienie przez bydgoski ZDMiKP części uwag. Pozostawienie numeracji dla linii tramwajowej łączącej LPKiW z Górnym Tarasem czy pozostawienie linii autobusowej nr 59 bez zmian to nie jedyne dobre wiadomości.

Niestety, są też te złe. Jako mieszkaniec Kapuścisk zaliczam do nich skrócenie linii autobusowej nr 61 do Placu Kościeleckich. To rozwiązanie przeczy hasłom o utrzymywaniu bezpośrednich połączeń, jakie głoszono na konferencji prasowej 17.11.20 r.
Skracając tą jedną linię wymusza się na osobach jadących do BPP-T z zachodnich krańców miasta 2 lub więcej przesiadek. Pozbawia się także w ten sposób możliwość sprawnego dojazdu osobom mieszkającym na Górnym Tarasie do miejsc pracy zlokalizowanych przy ul. Grunwaldzkiej i na os. Osowa Góra.

Jednocześnie pozostawiono dwa połączenia autobusowe os. Kapuściska z os. Błonie. Jestem pewny że gdyby miasto dało mieszkańcom tej części miasta wybór, czy wolą pozostawienie w dotychczasowym kształcie linii 61 lub 53, większość wybrałaby linię 61. Wnoszę zatem do Pana o zmianę w proponowanej nowej siatce połączeń lub chociaż o skonsultowanie sprawy z mieszkańcami terenów przez które kursują wspomniane linie."

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto