Odpowiedź na te pytania będzie można uzyskać podczas Konferencji "Marketing Edukacyjny – szkoły ponadgimnazjalne w wale o ucznia", która organizowana jest przez Zamiejscowy Wydział Finansów i Zarządzania w Bydgoszczy Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu.
Konferencja odbędzie się 16 marca 2009 w siedzibie uczelni przy ulicy Fordońskiej 74 w Bydgoszczy. Kierowana jest do dyrektorów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych i jest pierwszą taką inicjatywą w regionie kujawsko-pomorskim.
Podczas konferencji zaprezentowane zostaną wykłady, warsztaty i dyskusje na temat, który wydaje się organizatorom bardzo ważny w dzisiejszych czasach, w których szkoły ponadgimnazjalne są zmuszane do "walki o ucznia", aby utrzymać się na rynku edukacyjnym. W tych działaniach pomagają im podstawowe składniki gospodarki rynkowej, takie jak reklama, marketing czy szerzej Public Relations.
Na Konferencji ukazane zostaną narzędzia i sposoby na to, aby szkoła była widoczna w środowisku lokalnym i regionalnym, a przede wszystkim metody na budowanie marki szkoły. Zaproszeni goście, specjaliści i praktycy z branży Public Relations, mediów, ale także i edukacji, przedstawią główne założenia marketingu oraz PR w tej dziedzinie, podzielą się swoimi doświadczeniami, opowiedzą jak medialnie wykorzystują edukacyjne sukcesy. Pokażą jak zadbać o wizerunek szkoły, aby stała się atrakcyjna dla uczniów i rodziców.
Program konferencji
10.30 Powitanie - przedstawiciel WSB
11.00 Wprowadzenie - Szkoła w walce o ucznia - Łukasz Kosiński
11.00 Zajęcia warsztatowe - Marketing w szkole, metody, środki, skuteczność - Maciej Schmiegel
- Co to jest marketing
- Czy szkoła potrzebuje marketingu
- Wybrane rodzaje marketingu: marketing młodzieżowy, marketing szeptany, internetowy, bezpośredni, mobilny
- Analiza SWOT: poznanie swoich słabych i mocnych stron
- Strategia marketingowa: agresywana, konserwatywna, defensywna
- Szkoła jako marka
12.20 Zajęcia warsztatowe - Hipsterska szkoła, czyli dlaczego uczniowie się do nas garną, a nauczyciele chcą u nas pracować - Radek Tomasik
- Zadowolony pracownik to chodząca reklama – czyli wewnętrzne public relations
- Dlaczego uczniowie się do nas garną – czyli co sprawia, że jesteśmy cool? Budowanie pozytywnego wizerunku szkoły i zarządzanie informacją
- Dajmy się poznać, czyli media relations, promocja i reklama szkoły
- Czy „obsługa klienta” dotyczy również szkoły, czyli dlaczego warto inwestować w profesjonalizm
- Event marketing, czyli działamy wielokierunkowo: na uczniów, pracowników, media i środowiska opiniotwórcze
- Wszystko ładnie pięknie, ale skąd wziąć na to pieniądze – czyli o źródłach finansowania
- Szkoła jako marka, edukacja jako produkt, uczeń (rodzic) jako klient – czyli pomiędzy misją a prawami rynku
13.30 Zajęcia warsztatowe - Wizerunek dyrektora szkoły - Łukasz Kosiński
- Dyrektor a środowisko szkolne
- Zasady budowania pozytywnych relacji interpersonalnych
- Korespondencja oficjalna i jej znaczenie
- Znaczenie ubioru w pracy
- Typy ubiorów
- Funkcja reprezentacyjna - skuteczne działanie
- Rozmowa z pracownikiem
- Organizacja pracy
- Rozmowa z rodzicem
- Rozmowy telefoniczne
- Kontakt emailowy
14.50 Przerwa kawowa
do 16.00 dyskusja z udziałem prelegentów i uczestników
Zgłoszenia przyjmowane będą:
pod numerem telefonu 052 58 29 109 oraz przez wypełnienie karty zgłoszeniowej i odesłanie jej faxem na numer 052 58 29 107
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, o wzięciu udziału w konferencji decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w konferencji jest bezpłatny.
Zobacz też:
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?