Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szkoły ponadgimnazjalne w walce o ucznia

Ewa Piątek
Ewa Piątek
Jak dbać o efektywną sprzedaż sukcesów uczniów oraz szkoły? Jak je wykorzystać i jak działać, aby szkoła była widoczna w środowisku lokalnym i regionalnym? Jak zbudować markę szkoły?

Odpowiedź na te pytania będzie można uzyskać podczas Konferencji "Marketing Edukacyjny – szkoły ponadgimnazjalne w wale o ucznia", która organizowana jest przez Zamiejscowy Wydział Finansów i Zarządzania w Bydgoszczy Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu.
Konferencja odbędzie się 16 marca 2009 w siedzibie uczelni przy ulicy Fordońskiej 74 w Bydgoszczy. Kierowana jest do dyrektorów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych i jest pierwszą taką inicjatywą w regionie kujawsko-pomorskim.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną wykłady, warsztaty i dyskusje na temat, który wydaje się organizatorom bardzo ważny w dzisiejszych czasach, w których szkoły ponadgimnazjalne są zmuszane do "walki o ucznia", aby utrzymać się na rynku edukacyjnym. W tych działaniach pomagają im podstawowe składniki gospodarki rynkowej, takie jak reklama, marketing czy szerzej Public Relations.

Na Konferencji ukazane zostaną narzędzia i sposoby na to, aby szkoła była widoczna w środowisku lokalnym i regionalnym, a przede wszystkim metody na budowanie marki szkoły. Zaproszeni goście, specjaliści i praktycy z branży Public Relations, mediów, ale także i edukacji, przedstawią główne założenia marketingu oraz PR w tej dziedzinie, podzielą się swoimi doświadczeniami, opowiedzą jak medialnie wykorzystują edukacyjne sukcesy. Pokażą jak zadbać o wizerunek szkoły, aby stała się atrakcyjna dla uczniów i rodziców.


Program konferencji

10.30 Powitanie - przedstawiciel WSB
11.00 Wprowadzenie - Szkoła w walce o ucznia - Łukasz Kosiński
11.00 Zajęcia warsztatowe - Marketing w szkole, metody, środki, skuteczność - Maciej Schmiegel

  • Co to jest marketing
  • Czy szkoła potrzebuje marketingu
  • Wybrane rodzaje marketingu: marketing młodzieżowy, marketing szeptany, internetowy, bezpośredni, mobilny
  • Analiza SWOT: poznanie swoich słabych i mocnych stron
  • Strategia marketingowa: agresywana, konserwatywna, defensywna
  • Szkoła jako marka

12.20 Zajęcia warsztatowe - Hipsterska szkoła, czyli dlaczego uczniowie się do nas garną, a nauczyciele chcą u nas pracować - Radek Tomasik

  • Zadowolony pracownik to chodząca reklama – czyli wewnętrzne public relations
  • Dlaczego uczniowie się do nas garną – czyli co sprawia, że jesteśmy cool? Budowanie pozytywnego wizerunku szkoły i zarządzanie informacją
  • Dajmy się poznać, czyli media relations, promocja i reklama szkoły
  • Czy „obsługa klienta” dotyczy również szkoły, czyli dlaczego warto inwestować w profesjonalizm
  • Event marketing, czyli działamy wielokierunkowo: na uczniów, pracowników, media i środowiska opiniotwórcze
  • Wszystko ładnie pięknie, ale skąd wziąć na to pieniądze – czyli o źródłach finansowania
  • Szkoła jako marka, edukacja jako produkt, uczeń (rodzic) jako klient – czyli pomiędzy misją a prawami rynku

13.30 Zajęcia warsztatowe - Wizerunek dyrektora szkoły - Łukasz Kosiński

  • Dyrektor a środowisko szkolne
  • Zasady budowania pozytywnych relacji interpersonalnych
  • Korespondencja oficjalna i jej znaczenie
  • Znaczenie ubioru w pracy
  • Typy ubiorów
  • Funkcja reprezentacyjna - skuteczne działanie
  • Rozmowa z pracownikiem
  • Organizacja pracy
  • Rozmowa z rodzicem
  • Rozmowy telefoniczne
  • Kontakt emailowy

14.50 Przerwa kawowa
do 16.00 dyskusja z udziałem prelegentów i uczestników

Zgłoszenia przyjmowane będą:
pod numerem telefonu 052 58 29 109 oraz przez wypełnienie karty zgłoszeniowej i odesłanie jej faxem na numer 052 58 29 107
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, o wzięciu udziału w konferencji decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Zobacz też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto