Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kontrapas na Gdańskiej – dlaczego powinien powstać?

Redakcja
Na ulicy Gdańskiej w Bydgoszczy ma powstać kontrapas, ale nie ...
Na ulicy Gdańskiej w Bydgoszczy ma powstać kontrapas, ale nie ... A. Wodzień
Na ulicy Gdańskiej w Bydgoszczy ma powstać kontrapas, ale nie wszyscy są z tego zadowoleni. Bydgoska Masa Krytyczna przekonuje, że taki element infrastruktury drogowej w Bydgoszczy przyniesie korzyści nie tylko rowerzystom i pieszym.

 


Rowerowy zawrót głowy. Bydgoski mini przewodnik dla rowerzystów

BMK wskazuje, że największym minusem infrastruktury rowerowej w Bydgoszczy jest brak spójności i problem z przejazdem przez centrum miasta. Niebawem zostanie oddany do użytku kontrapas na ul. Gdańskiej, który ma wpłynąć na poprawę obecnego stanu.

Zgodnie z prawem pod prąd

Prezes Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna, Wojciech Bulanda wyjaśnia nowinkę na jednej z najbardziej znanych bydgoskich ulic. - Kontrapas jest to wydzielony pas ruchu, po którym rowerzyści mogą poruszać się pod prąd. Na ulicy Gdańskiej powstaje on na odcinku od Mickiewicza do Placu Wolności, bo na tym fragmencie Gdańska jest jednokierunkowa.

Jak na europejskich ulicach

Wskazuje również na powszechność stosowania rozwiązań tego typu: - Jest to standardowe rozwiązanie w wielu europejskich i polskich miastach, które w Bydgoszczy budzi już wiele sprzeciwu, co dla nas jest trochę niezrozumiałe. Jeśli chcemy chociaż po części uatrakcyjnić centrum miasta to takie rozwiązania jak kontrapas czy zamykanie części ulic dla ruchu samochodowego muszą być częściej stosowane. Tak się dzieje w miastach, które postawiły na zmianę priorytetów miejskiej komunikacji i przyciągnięcie większej liczby turystów.

Mniej kolizji na Gdańskiej

Pomysł utworzenia w tym miejscu kontrapasa popiera szef Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy, Andrzej Arndt. - Ulica Gdańska była dla motorniczych najbardziej kolizyjnym miejscem w mieście. Powstanie kontrapasa ułatwi w znaczny sposób przejazd tramwajów i wykluczy powstawanie ewentualnych miejsc kolizji. Rowerzyści poruszający się kontrapasem na pewno nie będą sprawiać żadnych problemów dla ruchu tramwajów.

Zostanie usuniętych 35 miejsc parkingowych, ale zwolennicy nowego w Bydgoszczy rozwiązania zapewniają, że to nieweilka cena.

– Zalecamy przesiadanie się na rowery, bo od teraz będzie łatwiejszy przejazd przez centrum miasta. Jeśli ktoś nie jest w stanie tego zrobić, to będzie musiał zostawić swoje auto kilkaset metrów dalej na innym parkingu, co wpłynie i tak pozytywnie na zdrowie kierowców. Kilka minut spaceru w centrum miasta jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Można też wybrać podróż tramwajem, który będzie poruszał się teraz ulicą Gdańską bez żadnych przeszkód – uważa Bulanda.

 

Jakie jest Wasze zdanie o nowym elemencie drogowym na Gdańskiej?

Zobacz też:


Targi Myśliwskie 2012 w Bydgoszczy

Cosmic Underground - zdjęcia

Zespół Kabanos w Estradzie

Festiwal Prapremier 2012
Dołącz do MMBydgoszcz.pli napisz artykuł! Poinformuj nas, co się dzieje w mieście. Pochwal się swoimi zdjęciami, komentuj wpisy i załóż własnego bloga!
» dodaj artykuł
» dodaj zdjęcia
» dodaj wydarzenie
» dodaj wpis do bloga
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto