Kujawsko-pomorskie instytucje publiczne chętnie esemesują z mieszkańcami

GOŚĆ
Artur Sadowski - Menadżer ds. Rozwoju w Platformie SerwerSMS.pl
Artur Sadowski - Menadżer ds. Rozwoju w Platformie SerwerSMS.pl Gość
Udostępnij:
Ze wskazań uczestników badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012” wynika, że podmiotami, które najczęściej wysyłają SMS-y są urzędy gminy (41%), szkoły (22%) i przychodnie (19%). Uczestnicy badania wysoko ocenili przydatność informacji przekazywanych w formie SMS-ów, 52% mieszkańców uznało je za bardzo przydatne, 38% za przydatne, a tylko 9% uznało je za nieprzydatne.

W czołówce regionów, które stawiają na komunikację SMS są również województwa dolnośląskie, świętokrzyskie (25% deklaracji respondentów) oraz pomorskie i opolskie (24%). Najrzadziej z wiadomości SMS korzystają instytucje publiczne w województwie warmińsko-mazurskim oraz podlaskim, gdzie do otrzymania SMS-a z urzędu przyznało się tylko 17% respondentów.

„Według naszych szacunków tylko nieco ponad 10 proc. gmin w Polsce udostępniło mieszkańcom komunikację z wykorzystaniem SMS-ów. Dlatego uważam, że potencjał tego narzędzia jest wciąż przez urzędy niewykorzystywany. Oczywiście cieszy fakt, że instytucje publiczne z województwa kujawsko-pomorskiego coraz częściej korzystają z nowoczesnych narzędzi do komunikacji ze społeczeństwem.

Mam jednak nadzieję, że taka forma kontaktu na linii instytucja publiczna –mieszkańcy upowszechni się na tyle, że stanie się standardem, a nie dodatkową opcją. SMS-y świetnie sprawdzają się nie tylko w usprawnieniu pracy urzędów, ale także w powiadamianiu mieszkańców o lokalnych zagrożeniach, jak burze, wichury, czy pożary. Jedna krótka wiadomość tekstowa może przyczynić się do znacznego ograniczenia strat spowodowanych przez te żywioły” – powiedział Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju w Platformie SerwerSMS.pl.

Najczęściej instytucje publiczne informują mieszkańców SMS-em o statusie spraw urzędowych (28%) przypominają o o wizycie lekarskiej (21%) oraz ostrzegają przed lokalnymi zagrożeniami, takimi jak burze, powodzie, pożary) (16%). Niski odsetek powiadomień o zagrożeniach może wynikać z charakteru komunikacji kryzysowej, która prowadzona jest tylko w sytuacji wystąpienia określonych sytuacji. Rzadko SMS jest używany do informowania o utrudnieniach w ruch (9%) oraz do przypominania o zapłacie podatków lokalnych (10%).

Ankietowani zapytani o to, jakie informacje chcieliby otrzymywać od instytucji publicznych wskazali: status spraw urzędowych (75%), przypomnienie o wizycie lekarskiej (76%) oraz o lokalnych zagrożeniach (70%). Subskrypcje wiadomości SMS-owych od instytucji publicznych najchętniej zamawiają osoby powyżej 50 roku życia. Wśród nich największy proc. badanych stanowią osoby od 60 do 90 lat (ponad 36%). Najrzadziej subskrypcję zamawiają natomiast respondenci poniżej 30. roku życia. Odsetek ankietowanych korzystających z takiej usługi w grupie wiekowej 21-24 lata wynosi 17 %.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska elektromobilność w liczbach

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie