Świat o Minecrafcie usłyszał w 2009 roku, kiedy powstała pierwsza wersja gry. Odpowiada za nią firma Mojang AB. W rozgrywce trafiamy do losowo wygenerowanego świata złożonego z sześciennych klocków. Gra głównie polega na budowie różnych obiektów. W świecie musimy również przetrwać. W lasach zbieramy drewno, w kopalniach między innymi węgiel, żelazo i złoto. Ze zwierząt możemy pozyskać pożywienie, skórę i wełnę. Z surowców możemy tworzyć bronie i zbroję, gdyż za rogiem czyha na nas kilka rodzajów potworów.
Gra szwedzkiej firmy osiągnęła ogromny sukces i zdobyła wielką rzeszę fanów na całym świecie. W 2010 roku w plebiscycie znanego serwisu internetowego Indie DB Minecraft uzyskał tytuł najlepszej gry niezależnej. Gracze wyróżnili przede wszystkim tryb jednoosobowy.
Popularność Minecrafta chce wykorzystać Urząd Marszałkowski, który zlecił studentom humanistyki drugiej generacji z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego wykonanie w grze kilkunastu znanych atrakcji z naszego regionu. To jedna z form promocji województwa, którego święto obchodzimy 7 czerwca. Na projekt przeznaczono 33 tys. zł.
- Celem projektu jest przybliżenie atrakcji województwa młodym ludziom i ich rodzicom w całej Polsce. Chcemy także wzmocnić w mieszkańcach województwa poczucie lokalnego patriotyzmu i identyfikacji z regionem angażując ich w jego rozbudowę na mapie w grze Minecraft - mówi Piotr Całbecki, Marszałek województwa.
Studenci odtwarzając mapę regionu posługiwali się mapami satelitarnymi. Powstało na niej szesnaście zabytków i znanych miejsc z regionu: toruński ratusz i pomnik Kopernika, tężnie w Inowrocławiu, kolegiata w Kruszwicy, rotunda św. Prokopa w Strzelnie, osada w Biskupinie, bydgoska Wyspa Młyńska, baszta w Żninie, renesansowy ratusz w Chełmnie, ruiny zamku w Brodnicy, Bory Tucholskie, zamek w Golubiu-Dobrzyniu, Mysia Wieża, Ciechocinek, katedra we Włocławku i brama wodna w Grudziądzu.
Nad mapą pracowało czterech studentów. Teren w grze był gotowy po miesiącu. Później studenci zajęli się budową obiektów.
- Powstanie pojedynczych budowli zajmowało kilka godzin. Nad większymi budowlami pracowaliśmy dłużej. Dla przykładu na Wyspę Młyńską dwie osoby poświęciły ok. 30-40 godzin - zdradza Adrianna Kuliś, studentka humanistyki drugiej generacji, która stoi na czele grupy tworzącej nasz region w Minecrafcie.
Serwer do gry został otwarty 1 czerwca.
- Już w pierwszym dniu zalogowało się do nas kilka osób. Pytano głównie o rozwój mapy i kolejne budynki - mówi nam Adrianna Kuliś.
Na serwerze obowiązuje specjalny regulamin.
- Jeśli ktoś chce budować pisze do admina o przydzielenie działki. Opracowaliśmy również system rang i uprawnień. Gdy ktoś będzie dobrze się spisywał otrzyma więcej ziemi. Natomiast jeśli powstanie jakaś obraźliwa budowla uprawnienia zostaną ograniczone - mówi studentka.
Najwięcej atrakcji na graczy ma czekać w niedzielę, kiedy zaplanowano obchody Święta Województwa. W Minecrafcie ma pojawić się wiele gier edukacyjnych. Będą też bardzo popularne zręcznościówki. Będzie można spróbować swoich sił w wyścigach konnych i konkursie łuczniczym. Tym samym rozpocznie się druga faza projektu, która ma potrwać do września.
Nad projektem czuwają także wykładowcy UKW. Chcą, aby w przyszłości mapa województwa służyła uczniom wielu szkół w ich rozwoju oraz edukacji.
- Chcemy zachęcić uczniów szkół podstawowych i gimnazjów do korzystania z Minecrafta na zajęciach z informatyki, historii, plastyki i matematyki. Z grą można pracować praktycznie na każdym etapie edukacji. Jest przyjazna dla dzieci. Uczy przede wszystkim kreatywności - wyjaśnia Michał Mochocki z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Aktualności dotyczące stworzonej mapy województwa kujawsko-pomorskiego w Minecrafcie można śledzić na stronie internetowej www. lubietubyc.pl. Tam znajdziemy więcej szczegółów, dotyczących projektu bydgoskich studentów.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?