MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Wirtualny celebryta promuje Warmię i Mazury w sieci

Mateusz Bagieński
Mateusz Bagieński
instagram.com/miko_kopernik
Miko_Kopernik na Instagramie promuje Fundusze Europejskie i województwo warmińsko-mazurskie. Influencer został stworzony przez AI i nawiązuje do wielkiego polskiego badacza Mikołaja Kopernika, który był związany z regionem.

Wirtualny celebryta promuje Warmię i Mazury w sieci

Wybór MiKo nawiązuje do historycznej, prawdziwej postaci Mikołaja Kopernika, który przez większość swojego życia był związany z Warmią.

Narracja na profilu jest pierwszoosobowa, a profil MiKo ma lifestylowy charakter. Pokazywanie codziennego, aktywnego życia w naszym regionie ma za zadanie zbudować wokół MiKo społeczność przyjaznych mu osób, które jednocześnie będą jego ambasadorami. Takie podejście uwiarygodni osadzenie MiKo w regionie i ekosystemie wartości, takich jak: zdrowe życie na Warmii i Mazurach, aktywność społeczna i sportowa, naturalne produkty, regionalne atrakcje czy inne wydarzenia.

Grupa odbiorców MiKo to przede wszystkim ludzie młodzi (18+), którzy wśród odbiorców dotychczasowych działań dotyczących Funduszy Europejskich w regionie stanowią 9 proc. w grupie wiekowej 18-24, 23 proc. w grupie 25-34 i 26 proc. w grupie 35-44 (najliczniej reprezentowanej). A to właśnie młodzi ludzie mają największą otwartość na nowinki w social mediach.

- Koncentrując się tylko na tych trzech grupach wiekowych, mamy olbrzymi potencjał odbiorców do pozyskania. Najmłodsza grupa - czyli generacja Z, jest dla nas szczególnie ważna bo właśnie weszła na rynek pracy i za chwilę zacznie go kształtować - mówi marszałek województwa Marcin Kuchciński.

Według danych z badania rozpoznawalności i wiedzy o Funduszach Europejskich w społeczeństwie polskim w województwie warmińsko-mazurskim z Instagrama korzystało 25 proc. użytkowników mediów społecznościowych w regionie. Była to trzecia z kolei najpopularniejsza platforma społecznościowa, po YT i Facebooku. Autorzy badania rekomendowali utworzenie profilu na Instagramie jako jednego z działań zwiększających zasięg komunikacji o Funduszach Europejskich.

Źródło: warmia.mazury.pl

Zobacz również:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warminskomazurskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto