Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zbadali, jak się żyje w Bydgoszczy

Dorota Kowalewska
Dorota Kowalewska
Urząd Miasta postanowił sprawdzić, jak mieszkańcy oceniają swoje miasto. Badania przeprowadziła firma Pentor Research International Poznań. Ich wyniki można zobaczyć na stronie Ratusza.

Urzędnicy poprosili o zbadanie trzech głównych cech. Wizerunku miasta, jakości życia w nim i działań promujących Bydgoszcz.
Celem przeprowadzenia tej analizy miało być przeanalizowanie, jakie działania Ratusza przynoszą spodziewany efekt i na czym warto się skupić, aby zniwelować ewentulne braki.

Według raportu firmy Pentor:

 85% mieszkańców deklaruje, że dobrze się czuje w Bydgoszczy, 83% przedsiębiorców, 65% studentów

 81% mieszkańców, dobrze się żyje w Bydgoszczy (37% twierdzi, że zdecydowanie dobrze). Odmiennego zdania jest 2% mieszkańców,

 81% mieszkańców identyfikuje się miastem - uważa, że to miasto dla nich, 76% przedsiębiorców, 63% studentów

 57% przedsiębiorców twierdzi, że Bydgoszcz jest dobrym miejscem do prowadzenia działalności gospodarczej (14% twierdzi, że zdecydowanie tak) – odmiennego zdania jest 14% badanych

 54% studentów twierdzi, że Bydgoszcz jest atrakcyjnym ośrodkiem akademickim (19% zdecydowanie tak), odmiennego zdania jest 15% badanych.

Jak więc wynika z badań, nasze miasto ma zdecydowanie więcej zwolenników niż przeciwników. Można też z tego wysnuć wniosek, że żyje w nim wielu optymistów, chociaż zapewne tego firma Pentor nie badała.

Czy coś poza suchymi faktami można wyczytać z ich badań?
W oparciu o nie wyznaczyli główne założenia promocji miasta. Jest to:

 Budowa pozytywnego i rozpoznawalnego wizerunku Bydgoszczy, wśród turystów, mieszkańców, potencjalnych inwestorów – poprzez organizowanie imprez miejskich, wsparcie wydarzeń sportowych, kulturalnych, muzycznych

 Współpraca z bydgoskimi uczelniami w celu wypromowania Bydgoszczy jako ważnego ośrodka akademickiego

 Promowanie Bydgoszczy jako miejsca turystyki biznesowej i kongresowej

 Budowa pozytywnego i rozpoznawalnego wizerunku Bydgoszczy, wśród turystów, mieszkańców, potencjalnych inwestorów – poprzez organizowanie imprez miejskich, wsparcie wydarzeń sportowych, kulturalnych, muzycznych

 Współpraca z bydgoskimi uczelniami w celu wypromowania Bydgoszczy jako ważnego ośrodka akademickiego

 Promowanie Bydgoszczy jako miejsca turystyki biznesowej i kongresowej

Co ważne. Wszystko wskazuje na to, że wiele osób widzi w naszym mieście ośrodek sportu i jednocześnie unikalne położenie. Uważają, że jest otoczone wspaniałą przyrodą i ładne!

Co ciekawe, bardzo dobrą opinię mieszkańcy wystawili Kurierowi Ratuszowemu, czyli piśmie wydawanym przez Ratusz, w którym są zawarte głównie pochwały na temat jego pracy. Ale ten temat pozostawię bez komentarza.

Żeby jednak nie popaść w zachwyt, należy przeanalizować do końca spostrzeżenia Pentora.
Za główne problemy uważają oni:
• drogi miejskie i chodniki
• budowę dróg rowerowych i parkingów
• walkę z bezrobociem
• zwiększenie bezpieczeństwa w mieście, monitoring
• lepszy dostęp do służby zdrowia
• poprawę komunikacji miejskiej (w tym: brak opóźnień, linie nocne, zakończenie remontów)

Wszystkie informacje zebrałam na podstawie prezentacji wyników badań firmy Pentor, umieszczonych na stronie Urzędu Miasta.

Zobacz też:



emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto