Bydgoska Scena Barokowa zaprosiła na królewski Wersal do Kina Pomorzanin [zdjęcia]

Justyna Tota
Justyna Tota
Tomasz Czachorowski
Tomasz Czachorowski
W „Ogrodach Wersalu” mogliśmy usłyszeć sopranowe głosy Elżbiety Izdebskiej i Heleny Breger, które śpiewały pieśni solo i w duecie, zjawisko brzmiąc i prezentując się wraz z zespołem Intemperata, grającym na historycznych instrumentach.
W „Ogrodach Wersalu” mogliśmy usłyszeć sopranowe głosy Elżbiety Izdebskiej i Heleny Breger, które śpiewały pieśni solo i w duecie, zjawisko brzmiąc i prezentując się wraz z zespołem Intemperata, grającym na historycznych instrumentach. Tomasz Czachorowski
„Ogrody Wersalu”, czyli piąty koncert Bydgoskiej Sceny Barokowej 2020 w Kinie Pomorzanin był jak muzyczny spektakl, który w sobotni wieczór (17.10.) przeniósł nas na francuski dwór królewski, na którym ucztuje się, ale i przeżywa różne miłosne rozterki.

Zobacz wideo: Zmiana czasu z letniego na zimowy

Muzyczne widowisko w pięknej oprawie przygotowali gospodarze festiwalu, czyli artyści Akademii Muzyki Dawnej w Bydgoszczy z udziałem zespołu Intemperata.

- Ten koncert jest spełnieniem naszych marzeń, by móc zaprezentować publiczności oblicze francuskiej muzyki barokowej, którą z jednej strony stanowią dzieła o monumentalnym charakterze, pisane pod wielkie uroczystości i wystawne przyjęcie na królewskim dworze, a z drugiej - intymne pieśni opowiadające o miłości, zdradzie czy oczekiwaniu na ukochanego - mówiła nam przed sobotnim (17.10.) występem dyrektor artystyczna festiwalu Bydgoskiej Sceny Barokowej Elżbieta Izdebska.

W „Ogrodach Wersalu” mogliśmy usłyszeć sopranowe głosy Elżbiety Izdebskiej i Heleny Breger, które śpiewały pieśni solo i w duecie, zjawisko brzmiąc i prezentując się wraz z zespołem Intemperata, grającym na historycznych instrumentach.

Koncert za sprawą dramaturgii w reż. Heleny Breger był muzycznym spektaklem. Kierownictwo muzyczne nad koncertem sprawowała ad. dr Dorota Zimna - wykładowca w Katedrze Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz prezes stowarzyszenia Akademia Muzyki Dawnej, klawesynistka i wielka miłośniczka francuskiej muzyki barokowej.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie