Czytaj też: » Spłonęła kolej parkowa w Myślęcinku |
W 1905 roku rozpoczęto produkcję wagonów i lokomotyw do trakcji wąskotorowej. Wagony towarowe trafiały m.in. na szlaki Bydgoskiej Kolei Powiatowej i Wyrzyskiej Kolei Powiatowej. Zakład specjalizował się w produkcji parowozów na różny rozstaw szyn. Bydgoskie parowozy pracowały w takich krajach jak: Hiszpania, Austria, Niemcy, Francja, Belgia, Rosja, Szwecja. W sumie wyprodukowano ok. 100 parowozów.
Do dnia dzisiejszego zachowały się dwa bydgoskie parowozy. Jeden znajduje się w Muzeum Kolei Wąskotorowych w Sochaczewie, wyprodukowany był w 1907 roku, na rozstaw szyn 900 mm. Drugi parowóz "pracuje" do dziś w Szwecji, gdzie ciągnie pociągi muzealne. Wyprodukowany w 1910 roku dla kolei leśnej Böda w Szwecji na rozstaw szyn 891 mm. MORMOR, bo taką otrzymał nazwę pracował do 1959 roku, po odejściu na "emeryturę" miał być złomowany. Na szczęście został uznany jako pomnik techniki i w 1972 roku przekazany do muzeum, a od 1990 roku po remoncie wrócił na szlaki kolejowe ciągnąc wagony z turystami.
Zobacz też: | |||
Historia na Wzg. Dąbrowskiego | Oryginalny mandat za złe parkowanie | El Schlong w Mózgu [foto] | Blogi MM: Była sobie Dworcowa |
Dołącz do MMBydgoszcz.pli napisz artykuł! Poinformuj nas, co się dzieje w mieście. Pochwal się swoimi zdjęciami, komentuj wpisy i załóż własnego bloga! | |||
» dodaj artykuł | » dodaj zdjęcia | » dodaj wydarzenie | » dodaj wpis do bloga |
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?