Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz przetnie sieć tras rowerowych

Redakcja
A.Muszyński
Po prawie pół roku rozmów drogowcy w końcu wypracowali z cyklistami nowy plan priorytetowych inwestycji rowerowych.

Mamy szczegóły nowego, ale tym razem uzgodnionego z rowerzystami planu priorytetowych inwestycji rowerowych bydgoskiego zarządu dróg. - Rozmowy trwały od kilku miesięcy i wszystko wskazuje na to, że w końcu osiągnęliśmy porozumienie - przyznaje Wojciech Bulanda z Bydgoskiej Masy Krytycznej.

Przypomnijmy, że w listopadzie 2013 r. ZDMiKP przedstawił listę priorytetów rowerowych na lata 2014-17. Wykaz zakładał budowę dziewięciu nowych odcinków o łącznej długości 17,6 km.

Jednak propozycje drogowców od razu zostały skrytykowane przez miejskie środowiska rowerowe. Zdaniem cyklistów na przykład zupełnie niepotrzebna jest budowa drogi przy Kaliskiego pomiędzy Fordońską a Akademicką, kiedy wzdłuż Fordońskiej nie ma infrastruktury albo jest ona w opłakanym stanie, co uniemożliwia dojazd do centrum.

- Od początku twierdziliśmy, że lepiej najpierw przygotować szkielet głównych ciągów łączących właśnie centrum miasta z osiedlami, a dopiero potem stawiać na mniejsze, boczne odcinki - wyjaśnia Bulanda.

I taka argumentacja trafiła do drogowców. W ramach spotkań zespołu ds. polityki rowerowej miasta opracowali właśnie nową listę priorytetów. Zawiera ona szczegółowy wykaz - przynajmniej na razie - 15 odcinków, dzięki którym powstanie siatka dróg przecinających Bydgoszcz na czterech podstawowych kierunkach:

- na osi wschód-zachód - od mostu na Wiśle w Fordonie wzdłuż Fordońskiej, Jagiellońskiej, Focha, Nakielskiej i ulicy Łochowskiej do granic miasta, gdzie trasa połączy się z istniejącą infrastrukturą rowerową na terenie gm. Białe Błota;
- na osi północ-południe - od Węzła Zachodniego wzdłuż Grunwaldzkiej i Kruszwickiej do istniejących tras przy ulicy Szubińskiej;
- oraz nowy projekt trasy łączącej dworzec PKP, przez Śniadeckich, Markwarta i Curie-Skłodowskiej z Łęczycką.

Drogowcy podkreślają, że to na razie wciąż projekt, który wymaga jeszcze akceptacji władz miasta. Do tego będzie wdrażany latami. Nieoficjalnie jednak udało nam się ustalić, że jego realizację wstępnie podzielono na trzy etapy. Pierwszy najprawdopodobniej obejmie: Grunwaldzką, Kruszwicką, Focha i Łochowską.

Bogdan Dondajewski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto