MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. W grudniu pojedziemy Kujawską. Będzie nowa siatka połączeń i zmiany w rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej w Bydgoszczy

Agnieszka Kasperek
Agnieszka Kasperek
Jedna z najważniejszych zmian to pozostawienie linii nr 53 na dotychczasowej trasie. Skróci to czas przejazdu pomiędzy Błoniem i Kapuściskami. dzięki temu też przystanek Wojska Polskiego/Kładka będą obsługiwać niskopodłogowe autobusy.
Jedna z najważniejszych zmian to pozostawienie linii nr 53 na dotychczasowej trasie. Skróci to czas przejazdu pomiędzy Błoniem i Kapuściskami. dzięki temu też przystanek Wojska Polskiego/Kładka będą obsługiwać niskopodłogowe autobusy. UM Bydgoszcz
W Bydgoszczy wraz z oddaniem do użytku torowiska na ulicy Kujawskiej wprowadzona zostanie nowa siatka połączeń. Podróże po mieście będą wygodniejsze. Zmiany zostaną wprowadzone już od 6 grudnia. W nowym rozkładzie jazdy uwzględniono ponad 130 wniosków bydgoszczan. Zobaczcie szczegóły.

Zobacz wideo: Tyle dostaniemy teraz minimum za pracę w 2021 roku

Zmiany w siatce połączeń w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy

W trakcie prowadzonych konsultacji przedłożono 666 wniosków i prawie 50 pytań. Ponad 130 z nich zostało uwzględnionych we wprowadzonych zmianach. Pozwolą one skrócić czas podróży na ważnych relacjach, zwiększyć dostępność komunikacyjną, szczególnie dla osób z niepełnosprawnościami i zachować bardziej intuicyjną numerację linii.

Nowa siatka połączeń zostanie wdrożona 6 grudnia, a więc po oddaniu do użytku torowiska wzdłuż ulicy Kujawskiej. Nowa koncepcja zakłada skrócenie czasu podróży pomiędzy Górnym Tarasem, a Centrum Miasta oraz docelowo szybsze połączenia z Fordonem dla mieszkańców Górnego Tarasu i Kapuścisk oraz poprawę obsługi terenów inwestycyjnych.

Zwiększy się też udział ekologicznego transportu tramwajowego przy jednoczesnym zachowaniu wysokości nakładów na komunikację zbiorową, chociaż wpływy z biletów są obecnie niższe od zakładanych. Udział zestawów niskopodłogowych w trakcji tramwajowej wyniesie 39%.

SZCZEGÓŁY ZMIAN W GALERII:

W ramach prac nad koncepcją nowej siatki połączeń wykorzystywane było środowisko symulacyjne VISUM, oparte na modelu stworzonym przez naukowców z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy i aktualizowanym przez ZDMiKP.
Działanie symulacji oparte jest na wielu danych, są to m.in.:

  • dane urbanistyczne,
  • dane demograficzne,
  • dane ruchowe,
  • atrakcyjność obszarów,
  • jakość infrastruktury.

W symulacji porównywano szereg różnych parametrów takich jak:

  • średni czas i długość podróży,
  • liczbę przesiadek,
  • liczbę przewożonych pasażerów,
  • koszt usług przewozowych.

Analiza danych ujawniła, że czasami z pozoru mało istotna zmiana w jednym punkcie miasta powoduje szereg innych problemów na innych osiedlach. Na przykład zmiana liczby linii tramwajowych wiązałaby się z koniecznością zmiany częstotliwości ich kursowania i wpływałaby na zmniejszenie liczby połączeń bezpośrednich realizowanych trakcją tramwajową.

SZCZEGÓŁY ZMIAN W GALERII:

Obecnie trwają ostatnie prace nad przygotowaniem rozkładów jazdy. W pierwszej połowie przyszłego roku ankieterzy na przystankach oraz w autobusach i tramwajach zapytają bydgoszczan o opinie dotyczące nowych rozwiązań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto