Udało się pogodzić pomysły drogowców z oczekiwaniami bydgoskich rowerzystów. Jeszcze w grudniu Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej proponował na lata 2014-17 dziewięć inwestycji dedykowanych wyłącznie amatorom jednośladów. Miały one powiększyć sieć bydgoskich tras o łącznie 17,6 km, a całość oszacowano na 23 miliony złotych.
Do tego miały jeszcze dojść trasy rowerowe budowane przy okazji różnych inwestycji drogowych, np. planowanej rozbudowie Kujawskiej, czy w ramach budowy trasy tramwajowej do Fordonu.
Zespół ds. polityki rowerowej miasta nie zostawił jednak na tym pomyśle suchej nitki. Cykliści uznali kilka z propozycji ZDMiKP za wręcz oderwane od rzeczywistości.
Impas przełamano we wtorek, podczas spotkania przedstawicieli ratusza i drogowców z członkami zespołu. - Chyba udało nam się wszystkich przekonać, że priorytetem powinna być budowa tras, które stworzą główną siatkę połączeń dla komunikacji rowerowej w Bydgoszczy - informuje Wojciech Bulanda z Bydgoskiej Masy Krytycznej. - Naszym zamiarem nigdy nie było uparte dążenie do budowy infrastruktury rowerowej w każdym możliwym miejscu. Obecnie najważniejsze jest stworzenie możliwości wygodnego poruszania się na głównych kierunkach w przestrzeni miasta - wyjaśnia.
Spotkanie cyklistów z drogowcami trwało kilka godzin. Ostatecznie ustalono, że drogowcy opracują nowy plan swoich inwestycji uwzględniając postulaty zespołu ds. polityki rowerowej.
- Oczywiście zgodziliśmy się, że sieć tych głównych połączeń powstanie między innymi na bazie istniejących już tras - dodaje Bulanda. Szczegółowe założenia planowanej siatki głównych tras rowerowych prezentujemy w ramce powyżej.
Tak ma wyglądać układ głównych tras rowerowych:
- Nakielska - Focha - Jagiellońska - Fordońska - według cyklistów powinna to być główna oś komunikacyjna miasta;
- Grudziądzka - Wały Jagiellońskie - Toruńska - ta oś połączy trasy przy Wojska Polskiego, Trasie Uniwersyteckiej, Zdobywców Wału Pomorskiego, Moście Pomorskim i Spornej;
- połączenie Szubińskiej, Podgórnej i Wiatrakowej - ta inwestycja połączy Szwederowo z centrum miasta;
- Kruszwicka - Grunwaldzka - ta oś zepnie Szubińską, Grudziądzką, Nakielską i Focha z Węzłem Zachodnim;
- Śniadeckich - Krasińskiego - Markwarta - Sieńki - Moniuszki - Curie Skłodowskiej - oś łącząca Bartodzieje z centrum miasta.
(BOG)
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?