Jest plan transportowy dla Bydgoszczy. Przybędzie linii tramwajowych?
Wiekowa już ta nasza miejska komunikacja. Wyobrażacie sobie, żeby jej nie było? Trudno, prawda? Nowych autobusów na naszych ulicach przybywa, gorzej prezentują się trącone rydwanem czasu tramwaje. Do narzekań można dorzucić rzadsze połączenia. Ale w dniu urodzin nie wytyka się słabych stron, raczej zachęca do wzmacniania tych pozytywnych. Do tego też Was zachęcamy - składania życzeń, podziękowań dla miłego kierowcy, dzielenia się historiami, przygodami związanymi z tramwajem bądź autobusem.
Za co pochwalić bydgoską komuniakcję. Dla nas ogromną zaletą są linie turystyczne obsługiwane przez "Ogórki" i zabytkowe tramwaje.
Sięgnijmy do komunikacyjnej historii Bydgoszczy
W 1888 roku linia tramwajowa połączyła dworzec kolejowy z Wełnianym Rynkiem, zaznaczamy, że wówczas był to tramwaj konny. Szyny pojawiły się 3 lipca 1896, od tego momentu przybywa tramwajów elektrycznych. Dwa lata później czerwona linia została wydłużona od ul. Poznańskiej przez ul. Świętej Trójcy, Grunwaldzką do dworca kolei wąskotorowej (zlikwidowana pod koniec lat. 60. XX w.).
Tramwaje po Jagiellońskiej i Fordońskiej jeżdżą od 1900 roku, na Gdańskiej pojawiły się 20 lat później, Chodkiewicza zaczęły kursować w 1936. Zmiana nazw literowych na cyfrowe nastąpiła w 1948r.
Gdzie kiedyś jeździł tramwaj, ale został swego czasu zlikwidowany?
1969 - Zamknięcie linii tramwajowej na Starym Mieście (zawieszono linię 1)
1974 - Likwidacja torowiska na Lelewela i Jurasza.
1984 - Likwidacja torowiska na ul. Grunwaldzkiej na Okolu.
1990 - z powodu zagrożenia wybuchem gazu zawieszono liniową komunikację tramwajową w ciągu ul. Dworcowej do Dworca PKP.
1992 – likwidacja nocnej komunikacji tramwajowej (linia 6N).
Miał być na Szubińskiej
"W 1975 rozpoczęła się budowa trasy w ciągu ulicy Wojska Polskiego od pętli przy Magnuszewskiej do Ronda Kujawskiego oraz w ciągu ulicy Szubińskiej na osiedle Błonie (1978/79). Budowę zaczęto jako tor o prześwicie normalnym (istniały plany przekucia całej sieci miasta). Ostatecznie w 1984 roku oddano do użytku wyłącznie tory do Ronda Kujawskiego (gotowy tor przekuto na 1000 mm dzięki wcześniejszemu zastosowaniu podkładów drewnianych). Tory w ciągu ulicy Szubińskiej rozebrano (tu wcześniej zastosowano podkłady betonowe)".
Od 125 lat Bydgoszcz ma komunikację miejską! Będzie festyn, zwiedzanie zajezdni i wystawa
Czego życzyć bydgoskiej komunikacji miejskiej i tym samym nam - pasażerom?
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?