Przeszkodą na trasie Bydgoskiego Tramwaju Wodnego jest mostek biegnący nad zabytkową Śluzą Miejską za terenami Wyższej Szkoły Gospodarki.
- Sprawa jest bardzo skomplikowana i cały czas w trakcie załatwiania - tłumaczy Edward Ossowski, wiceprezes Żeglugi Bydgoskiej. - Bo choć wszystko chodzi o podniesienie mostku o 70 centymetrów, to sprawę komplikuje fakt wpisania śluzy do rejestru zabytków. I o ile to jeszcze jest do załatwienia, nie przeskoczymy już problemu finansowego. Obiektem administruje bowiem Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku, który na nasze apele cały czas odpowiada, że na taką modernizację zwyczajnie nie ma pieniędzy.
Problemy dawały się we znaki już w ubiegłym roku. Kursy na linii "Szlakiem śluz” bywały nagle zatrzymywane z powody wysokiego poziomu Brdy, bo nie mogły przepłynąć przez śluzę, i statek musiał zawrócić do Rybiego Rynku.
W tym roku jednak Żegluga Bydgoska obiecuje lepszą komunikację z Zarządem Dróg.
- Mamy nowy system monitoringu Brdy i w razie nagłego zrzutu wody, na którymś z przepustów, to natychmiast będziemy o tym informować. Do tego poprawiła się drożność kanału i jego przepustowość - mówi Ossowski.
1 czerwca na linii "Szlakiem śluz” zacznie pływać MS Bydgoszcz. Jego kursy potrwają do końca sierpnia. 30 kwietnia pasażerów zaczną wozić dwa solary. Pływać będą do 19 września na dwóch pozostałych liniach: "Słonecznej” i "Staromiejskiej”.
Czytaj też: Bydgoski Tramwaj Wodny znów z przeszkodami
Zobacz też:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?