Projekty można zgłaszać do 19 października br. Spośród najciekawszych pomysłów organizatorzy programu – firma Nokia wraz z Polską Fundacją Dzieci i Młodzieży – wybiorą te, które otrzymają dofinansowanie na ich realizację. Wszelkie informacje o tym jak składać wnioski, zamieszczone są na stronie internetowej www.makeaconnection.pl.
Do udziału w programie mogą zgłaszać się grupy młodzieży w wieku od 16 do 22 lat, liczące co najmniej 8 osób, które mają ciekawy pomysł na działania na rzecz rozwoju swojej społeczności. Udział w programie to nie tylko niepowtarzalna przygoda, ale również okazja do zdobycia cennych umiejętności i doświadczenia, które może zaprocentować w późniejszym życiu zawodowym. Grupy, które otrzymają dotację, przejdą bezpłatnie profesjonalne szkolenia z takich jak zagadnień jak współpraca w grupie, planowanie harmonogramu działań i budżetu, rozwiązywanie konfliktów w grupie czy zarządzanie projektem, organizowane przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży. Zwycięskie projekty zostaną zrealizowane miedzy 1 lutego a 31 sierpnia 2010 roku.
- Wyobraźnia uczestników i różnorodność zgłaszanych w poprzednich edycjach pomysłów była nieograniczona, co najlepiej dowodzi, jak duże są potrzeby lokalnych społecznośni. Wśród zgłoszeń mieliśmy już projekty edukacyjne, artystycznne, ekologiczne i sportowe. Najważniejsze jest jednak to, że na ich realizacji - np. budowie boiska, utworzeniu portalu, organizacji warsztatów - zyskują nie tylko młodzi, ale i cała społeczność – mówi Jolanta Stryjczak, koordynator programu z Nokia Poland.
- Aktywność i pasja to najważniejsze atuty uczestników wszystkich edycji programu Make a Connection – Przyłącz się! Dzięki nim życie lokalnych społeczności staje się ciekawsze i bardziej kolorowe. Cieszę się, że także w tym roku będziemy zmieniać rzeczywistość na plus – mówi Maria Holzer, dyrektor Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży.
Przykładowe projekty, jakie zostały zrealizowane podczas poprzednich edycji programu, to miedzy innymi „Graffiti - sztuka a nie wandalizm” autorstwa Grupy Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży Janosik z Brodnicy, którego celem było pokazanie społeczności lokalnej miasta, że graffiti to nie tylko chuligańskie wybryki, ale sztuka. Z kolei w ramach projektu „Mlodemyslowice.pl”, zrealizowanego przez grupę o nazwie Młodzieżowa Rada Miasta Mysłowice, stworzono profesjonalny portal informacyjny, redagowany dla młodych i przez młodych.
Zobacz też:
Od redakcji: Przypominamy, że każdy z Was może zostać dziennikarzem obywatelskim serwisu MM Moje Miasto! Zachęcamy Was do zamieszczania artykułów oraz zdjęć z ciekawych wydarzeń i imprez. Piszcie też o tym, co Wam się podoba, a co Wam przeszkadza w naszym mieście. Spróbujcie swych sił w roli reporterów obywatelskich MM-ki! Pokażcie innym to, co dzieje się wokół Was. Pokażcie, czym żyje miasto.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?