Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pierwsza łopata już wbita na Bielawach

Mateusz Mazur
Wyczekiwany już od dawna remont drugiej części Chodkiewicza rozpoczął się na dobre. W ciągu najbliższych dni robotnicy zajmą się demontażem jezdni, torowiska i chodników po obu stronach
Wyczekiwany już od dawna remont drugiej części Chodkiewicza rozpoczął się na dobre. W ciągu najbliższych dni robotnicy zajmą się demontażem jezdni, torowiska i chodników po obu stronach Dariusz Bloch
Wczoraj na ul. Chodkiewicza rozpoczęła się rozbiórka torowiska.

Remont ulicy Chodkiewicza rozpoczął się na dobre. W poniedziałek wykonawca prac - firma Skanska, przygotował sobie całą inwestycję. Odcinek od ul. Wawrzyniaka do Alei Wyszyńskiego został ogrodzony metalowymi barierkami.

W nocy z poniedziałku na wtorek robotnicy na całej długości remontowanej jezdni ściągali trakcję tramwajową. - Takie prace prowadzone są z podnośnika. W bezpiecznych miejscach trzeba wypiąć wszystkie naciągi. I tak kawałek po kawałku - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Wczoraj od rana w pobliżu skrzyżowania z ulicą Jastrzębią drogowcy rozpoczęli rozbiórkę jezdni i torowiska. - Odcinek od Wawrzyniaka do Jastrzębiej jest już zamknięty dla ruchu. Natomiast w przeciwnym kierunku wykonawca dokonuje rozbiórki chodnika, gdyż niedługo swoje prace będą musiały przeprowadzić ekipy wodociągowe - tłumaczy Kosie-dowski.

To pierwszy z gestorów sieci, który pojawi się na terenie inwestycji. W sumie jest ich aż kilkunastu. - Prace będą dotyczyły także światłowodów, kabli, które zostaną podłączone do systemu ITS, instalacji gazowych, elektrycznych i jeszcze kilku innych - wymienia rzecznik ZDMiKP.

Kierowcy na Chodkiewicza muszą zatem zmagać się z pierwszymi utrudnieniami. Przejezdne jest co prawda skrzyżowanie z Jastrzębią, ale ulica jest zwężona i trzeba korzystać z tamtejszego, szerokiego chodnika.

Remont bardzo ważnej arterii na Bielawach ma planowo zakończyć się we wrześniu 2016 roku. Wymieniona zostanie cała jezdnia oraz torowisko. Po przebudowie ulica będzie miała szerokość 6 metrów, a po jednej stronie wytyczona zostanie ścieżka rowerowa.

Na czas remontu na Bielawy nie kursują tramwaje. Obsługę zastępczą zapewnia linia autobusowa „Za T4”. Koszt inwestycji, to 21,6 miliona zł.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto