Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przystanek obok Astorii. Czy powinien powstać?

Joanna Popa
Joanna Popa
SnrRTP w Bydgoszczy
Nowy przystanek autobusowy na ul. Królowej Jadwigi. Lokalizacja – obok Astorii. To jeden z celów Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy. Czy ma rację bytu?

Stowarzyszenie argumentuje konieczność powstania nowego przystanku likwidacją dwóch innych przystanków w wyniku powstania linii tramwajowej do dworca. Mowa o przystankach: Dworcowa - Sobieskiego oraz Królowej Jadwigi - Garbary (przystanek przeniesiono za skrzyżowanie ul. Królowej Jadwigi z ul. Focha). Odległość między dwoma przystankami: Garbary a Dworzec Główny wynosi obecnie ponad 1 km. Wg Stowarzyszenia, takie odległości między przystankami w strefie śródmiejskiej stanowią spore utrudnienie dla pasażerów komunikacji miejskiej.

Innym argumentem Stowarzyszenia dla powstania przystanku jest ułatwienie dostępu do zrewitalizowanych bulwarów nad Brdą wraz z przystankiem Tramwaju Wodnego oraz Miejskiego Centrum Kultury przy ul. Marcinkowskiego. W obrębie rejonu, gdzie powstałby nowy przystanek funkcjonuje również III Urząd Skarbowy przy ul. Rejtana, Wyższa Szkoła Gospodarki, klub „Astoria”, przychodnia całodobowa „ Zdrowie dla Ciebie” oraz biurowce na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi - Dworcowa.

Na powstanie przystanku wykorzystałoby się działkę nr 54/9, obręb 80, znajdującej się w pasie drogowym ul. Królowej Jadwigi. Obecnie teren służy częściowo jako chodnik. Pozostała cześć zarośnięta jest trawą i znajdują się na niej plansze reklamowe. Teren działki posłużyć może przesunięciu chodnika w kierunku zachodnim i umiejscowieniu wjazdu do klubu Astoria w jej północnym krańcu. Na uzyskanym obszarze mógłby powstać proponowany przystanek wraz z zatoką autobusową.

Na przebudowę póki co nie zgadza się ZDMiKP w Bydgoszczy. W oficjalnym oświadczeniu Zarządu można przeczytać, że: w chwili obecnej nie ma możliwości wytyczenia dodatkowego przystanku na ul. Królowej Jadwigi ze względu na bardzo duże natężenie ruchu w tym rejonie. Ustawienie przystanku bez zatoki
(na jezdni) spowodowałoby bardzo duże utrudnienia w ruchu dla innych pojazdów. Natomiast wydzielenie zatoki w kierunku Garbar wymagałoby likwidacji miejsc parkingowych i części chodnika. W przypadku planowania kolejnych inwestycji wzięta pod uwagę zostanie możliwość przebudowy ulicy Królowej Jadwigi i utworzenia w tym rejonie nowych zatok autobusowych
.

Stowarzyszenie zapowiedziało, iż nie zrezygnuje z planów w tej sprawie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto