I właśnie konsultacje, jakie odbyły się przed budową buspasa na Osowej Górze, wzbudziły wątpliwości części mieszkańców i rady osiedla. - Właściwie konsultacji nie było - uważa Radosław Ginther, przewodniczący Rady Osiedla Osowa Góra. - Bo 14 dni, jakie nam dano na konsultacje, to zdecydowanie zbyt krótki termin - dodaje.
W najbliższy czwartek, 30 marca, rada osiedla organizuje o godz. 17 w szkole przy ul. Sardynkowej własne konsultacje.
Szef rady osiedla przekonuje, że mieszkańcy nie są przeciwni samej inwestycji, a właśnie formie konsultacji. - Wcześniej nie przeprowadzono na przykład badań hałasu.
- Projekty wyłożyliśmy do publicznego wglądu w sposób standardowy - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik bydgoskich drogowców. - Regulaminowo też powiadomiliśmy Radę Osiedla. Przez dwa tygodnie, zresztą podobnie, jak w wielu innych przypadkach, zbieraliśmy wnioski. Nie przyjmowaliśmy nowych czy innych, odrębnych zasad.
Rzecznik zarządu dróg przypomina, że w przypadku tego typu projektów są one obarczone rożnymi rygorami, w tym również wykorzystania dotacji. Jesteśmy zobligowani umową na dofinansowanie inwestycji na poziomie: 113 mln złotych, przy całkowitym koszcie realizacji przedsięwzięcia na poziomie 150 mln złotych.
Nowy buspas w Bydgoszczy - w szczycie nawet 15 minut szybciej
- Nie możemy przeprowadzać badań hałasu na obecnym etapie, przed przebudową, ponieważ układ po przebudowie ma się zmienić, więc zmieni się również natężenie hałasu - zwraca uwagę Krzysztof Kosiedowski. - Budowa buspasa ma poprawić warunki, a nie je pogorszyć, więc przyznasz, że trudno znaleźć uzasadnienie dla badania teraz i znaleźć jego odzwierciedlenie po przebudowie i zakończeniu inwestycji drogowej.
Rzecznik dodaje, że na dalszych etapach zostanie przeprowadzona tzw. procedura środowiskowa.
Wyjaśnia też, że mimo zbyt krótkiego - jak twierdzi rada osiedla - terminu konsultacji, postulatów było bardzo dużo. Jeden sprzeciwiał się budowie buspasa w ogóle.
- Nie możemy go uwzględnić, ponieważ to właśnie budowa buspasa, czyli usprawnienia przejazdu komunikacją miejską, wpłynęła bardzo wysoką ocenę naszego projektu - mówi Kosiedowski.
Wnioski dotyczyły też koncepcji obsługi pawilonów po stronie wschodniej - drogowcy uwzględnili postulowaną zmianę organizacji ruchu, sposobu parkowania oraz więcej miejsc parkingowych, będzie też, zgodnie z postulatami, więcej przejść dla pieszych, ale nie co 50 metrów.
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?