Buspas na Kolbego w Bydgoszczy. Mieszkańcy mają wątpliwości, drogowcy wyjaśniają

Anna Stasiewicz
Filip Kowalkowski
- Na konsultacje dano nam zaledwie 2 tygodnie. To za mało - przekonują mieszkańcy Osowej Góry. Zdaniem rady osiedla, powinno się wcześniej przeprowadzić na przykład badania hałasu.
Nowe buspasy powstaną na:
- Gdańskiej (odcinek między Rekreacyjną a pętlą Myślęcinek),
- Wałach Jagiellońskich (północna jezdnia),
- Kolbego.

I właśnie konsultacje, jakie odbyły się przed budową buspasa na Osowej Górze, wzbudziły wątpliwości części mieszkańców i rady osiedla. - Właściwie konsultacji nie było - uważa Radosław Ginther, przewodniczący Rady Osiedla Osowa Góra. - Bo 14 dni, jakie nam dano na konsultacje, to zdecydowanie zbyt krótki termin - dodaje.

W najbliższy czwartek, 30 marca, rada osiedla organizuje o godz. 17 w szkole przy ul. Sardynkowej własne konsultacje.
Szef rady osiedla przekonuje, że mieszkańcy nie są przeciwni samej inwestycji, a właśnie formie konsultacji. - Wcześniej nie przeprowadzono na przykład badań hałasu.

- Projekty wyłożyliśmy do publicznego wglądu w sposób standardowy - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik bydgoskich drogowców. - Regulaminowo też powiadomiliśmy Radę Osiedla. Przez dwa tygodnie, zresztą podobnie, jak w wielu innych przypadkach, zbieraliśmy wnioski. Nie przyjmowaliśmy nowych czy innych, odrębnych zasad.

Rzecznik zarządu dróg przypomina, że w przypadku tego typu projektów są one obarczone rożnymi rygorami, w tym również wykorzystania dotacji. Jesteśmy zobligowani umową na dofinansowanie inwestycji na poziomie: 113 mln złotych, przy całkowitym koszcie realizacji przedsięwzięcia na poziomie 150 mln złotych.

Nowy buspas w Bydgoszczy - w szczycie nawet 15 minut szybciej

- Nie możemy przeprowadzać badań hałasu na obecnym etapie, przed przebudową, ponieważ układ po przebudowie ma się zmienić, więc zmieni się również natężenie hałasu - zwraca uwagę Krzysztof Kosiedowski. - Budowa buspasa ma poprawić warunki, a nie je pogorszyć, więc przyznasz, że trudno znaleźć uzasadnienie dla badania teraz i znaleźć jego odzwierciedlenie po przebudowie i zakończeniu inwestycji drogowej.

Rzecznik dodaje, że na dalszych etapach zostanie przeprowadzona tzw. procedura środowiskowa.
Wyjaśnia też, że mimo zbyt krótkiego - jak twierdzi rada osiedla - terminu konsultacji, postulatów było bardzo dużo. Jeden sprzeciwiał się budowie buspasa w ogóle.

- Nie możemy go uwzględnić, ponieważ to właśnie budowa buspasa, czyli usprawnienia przejazdu komunikacją miejską, wpłynęła bardzo wysoką ocenę naszego projektu - mówi Kosiedowski.

Wnioski dotyczyły też koncepcji obsługi pawilonów po stronie wschodniej - drogowcy uwzględnili postulowaną zmianę organizacji ruchu, sposobu parkowania oraz więcej miejsc parkingowych, będzie też, zgodnie z postulatami, więcej przejść dla pieszych, ale nie co 50 metrów.

INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie