Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bydgoska starówka bez samochodów? Centrum dla pieszych i rowerów

Anna Stasiewicz
Chociaż bydgoskie władze namawiają, by do centrum dojeżdżać komunikacją miejską, to wciąż wielu wybiera samochodyAuta na Starym Rynku? Tak, ale przy okazji takich zlotów jak na zdjęciu. Po przebudowie płyty bydgoskiego rynku ruch samochodowy w tym miejscu ma zostać ograniczony do minimum
Chociaż bydgoskie władze namawiają, by do centrum dojeżdżać komunikacją miejską, to wciąż wielu wybiera samochodyAuta na Starym Rynku? Tak, ale przy okazji takich zlotów jak na zdjęciu. Po przebudowie płyty bydgoskiego rynku ruch samochodowy w tym miejscu ma zostać ograniczony do minimum archiwum GP
Miasto chce, by centrum służyło głównie pieszym i rowerzystom.

Wiele miast zachodniej Europy wyeliminowało ruch samochodowy ze ścisłego centrum. W Polsce dopiero są takie plany, bo z jednej strony władze, również Bydgoszczy, namawiają, by podróżując do Śródmieścia korzystać z komunikacji miejskiej, a z drugiej takie apele nie do każdego trafiają, bo większość kierowców chce własnym autem dojechać do miejsca przeznaczenia.

Na bydgoskiej starówce cztery kółka też mają być coraz mniej chętnie widziane. A mają je zastąpić... dwa kółka oraz piesi.
Wniosek o usunięcie ruchu kołowego ze Starego Rynku był jednym z tych, jakie wpłynęły podczas publicznego prezentowania projektu przebudowy płyty bydgoskiego rynku.

Jak wtedy informowali drogowcy, planuje się znaczne ograniczenie ruchu kołowego w obszarze Starego Rynku. Pozostawiony zostanie ruch pojazdów zaopatrzenia i to tylko w określonych godzinach oraz służb komunalnych.

Jak dodaje prezydent Rafał Bruski, zależy mu na tym, by Stary Rynek był miejscem, które będzie służyło przede wszystkim pieszym oraz rowerzystom.

Wiceprezydent Mirosław Kozłowicz, w odpowiedzi na interpelację radnego Szymona Roga, odpowiada, że wprowadzana organizacja ruchu na Starym Rynku i przyległych ulicach nie jest docelowym rozwiązaniem.

- W przyszłości ten obszar ma przede wszystkim służyć spacerującym i rekreacji rowerowej w kierunku Wyspy Młyńskiej - dodaje.

Wyjaśnia też, że ulice Przy Zamczysku, Podwale, Grodzka, Mostowa oraz Pod Blankami, na odcinku od ul. Podwale do ul. Trybunalskiej pełnią funkcję ulic wyprowadzających ruch kołowy ze ścisłego centrum.

W 2015 roku Pod Blankami zaczął funkcjonować wielopoziomowy parking. To spowodowało, że w ścisłym centrum zlikwidowano część miejsc do parkowania.

Anna Rembowicz-Dziekciowska, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, podaje przykład Oslo, które 2 lata temu zadeklarowało, że do 2019 roku z szerokiego centrum miasta całkowicie zostaną usunięte samochody. Okazuje się, że Norwegowie tę deklarację podtrzymują. Do końca tego roku w centralnej dzielnicy stolicy Norwegii nie będzie możliwe parkowanie na ulicy. - My też powinniśmy zmierzać w tym kierunku. Na początek Stare Miasto, potem Gdańska aż do Cieszkowskiego, Dworcowa, i tereny nadrzeczne oczywiście - napisała na swoim profilu na facebooku Anna Rembowicz-Dziekciowska.

INFO Z POLSKI 4.05.2017- przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto