Co dalej z terminalem cargo w Porcie Lotniczym Bydgoszcz? Nowe wieści!

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Od kilku ostatnich lat tonaż towarów przewijających się przez terminal cargo w Porcie Lotniczym Bydgoszcz drastycznie spada. Czy jest realny pomysł na zatrzymanie tej tendencji i poważny rozwój bydgoskiego cargo?
Od kilku ostatnich lat tonaż towarów przewijających się przez terminal cargo w Porcie Lotniczym Bydgoszcz drastycznie spada. Czy jest realny pomysł na zatrzymanie tej tendencji i poważny rozwój bydgoskiego cargo? Tomasz Czachorowski
Udostępnij:
Od kilku ostatnich lat tonaż towarów przewijających się przez terminal cargo w Porcie Lotniczym Bydgoszcz drastycznie spada. Czy jest realny pomysł na zatrzymanie tej tendencji i poważny rozwój bydgoskiego cargo?

Zobacz wideo: Budowa nowego kampusu Akademii Muzycznej może się rozpocząć

Liczby dla terminala cargo w porcie Lotniczym Bydgoszcz faktycznie mogą być niepokojące. Rok 2018 w transportach cargo w PLB zamknął się wynikiem 407 ton. Rok później transportów było już o połowę mniej - 204 tony i 63 kg. O ile 2020 jeszcze jakoś trzymał ten poziom z wynikiem prawie 198 ton, o tyle ubiegły rok to już prawie katastrofa - przewozy cargo w PLB spadły do 27 ton 805 kilogramów.

Zero ton na skrzydłach

Z kolei z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że w 2021 roku cargo w PLB to... zero ton. Wyjaśnienie jest proste, bo ULC liczy to, co opuściło PLB samolotami. Port do cargo wlicza transport towarów, które z samolotów przeładowywane są na samochody ciężarowe, i w ten sposób rozwożone do innych, większych portów.

Cargo dla wojska

- W przypadku lotniska Bydgoszcz należy pamiętać, że cargo stanowi transport realizowany na potrzeby wojska, w tym jednostek uczestniczących w szkoleniach w ramach JFTC, które to w okresie pandemii zostały czasowo zawieszone - zwraca uwagę Paulina Kapczyńska, kierownik Biura Zarządu Portu Lotniczego Bydgoszcz. - Warto również zauważyć, że port pozostawał w stałej gotowości operacyjnej podczas całego okresu pandemii stanowiąc lotnisko umożliwiające i obsługujące transporty medyczny i wojskowy.

Cargo w całym kraju stanowi tylko kilka procent europejskiego transportu lotniczego, u nas jego specyfika polega właśnie głownie na transporcie kołowym. Kierownik biura zarządu PLB zwraca uwagę na trend wzrostowy i ilości odprawionych towarów, który widać od początku tego roku. Ma to potwierdzać odprawienie przez PLB od początku roku 29 ton towarów. - Stanowi to ponad sto procent zeszłorocznej ilości odprawionego towaru - stwierdza Paulina Kapczyńska. - Początek roku może może napawać nas stopniowym optymizmem, zakładamy utrzymanie tej tendencji w całym 2022 roku.

Muszą być drogi

Co dalej z bydgoskim cargo? - Istotnym czynnikiem do dalszego rozwoju tego segmentu ruchu jest odpowiednie skomunikowanie portu z drogami ekspresowymi i autostradami, dlatego liczymy na rozwój prac związanych z realizacją drogi S10 i zakończenie budowy S5 - zauważa kierownik biura zarządu PLB. - Ważnym krokiem sprzyjającym rozwojowi cargo jest utworzenie 15 lutego Oddziału Celnego Port Lotniczy Bydgoszcz na terenie lotniska. Umocnienie współpracy naszego lotniska z Krajową Administracją Skarbową pozwoli na poszerzenie oferty dla międzynarodowych spedytorów, miedzy innymi dzięki całodobowej pracy oddziału celnego.

Powstanie oddziału ma związek - jak wynika z oficjalnego rządowego komunikatu - z rosnącą liczbą połączeń z Portu Lotniczego w Bydgoszczy i przewidywanym rozwojem transportu lotniczego Cargo i usług RFS - to właśnie transport drogowy. Utworzenie odrębnej jednostki organizacyjnej przy bydgoskim porcie lotniczym ma nie tylko zapewnić sprawniejszą i bardziej efektywną obsługę przejścia granicznego, ale również ma pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Garmin

Garmin Venu Czarny (0100217313)

1 859,00 zł899,00 zł-52%
miejsce #2

Huawei

Huawei Watch Fit Różowy

607,00 zł319,00 zł-47%
miejsce #3

Garmin

Garmin Fenix 6 Srebrny (0100215800)

2 988,71 zł1 680,00 zł-44%
Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Co dalej z terminalem cargo w Porcie Lotniczym Bydgoszcz? Nowe wieści! - Express Bydgoski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie