Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Największe miasta Polski reklamują bydgoskie atrakcje - jest się czym chwalić

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Jedną z największych atrakcji najczęściej wskazywanych przez miasta zrzeszone w UMP są Młyny Rothera.
Jedną z największych atrakcji najczęściej wskazywanych przez miasta zrzeszone w UMP są Młyny Rothera. Tomasz Czachorowski
Największe polskie miasta reklamują swoje najciekawsze atrakcje. To akcja Unii Metropolii Polskich pod nazwą #MiastowMiasto. Bydgoszcz wychwalana przez internautów.

Zobacz wideo: Zobacz wideo: W Bydgoszczy nagrywana jest muzyka do filmu o Wyszyńskim

- W ramach Unii Metropolii Polskich działają różne grupy robocze, to akurat pomysł tej zajmującej się promocją i turystyką. Myślę, że to ciekawa inicjatywa, którą warto rozwijać. Na razie odbywa się to "na miękko", głównie w samorządowych mediach społecznościowych, ale chcemy taką współpracę rozwijać - deklaruje Łukasz Krupa, dyrektor Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą bydgoskiego ratusza. - Wstępnie wszystkie miasta przygotowały już projekty imprez ponadlokalnych, które mogłyby zainteresować mieszkańców miast w przyszłym roku. Chcemy je w ten sposób promować. Koszt kampanii outdoorowej o takiej skali byłby potężny.

To Cię może też zainteresować

Na profilu Miasto Stołeczne Warszawa pojawił się już post zachęcający do przyjazdu do naszego miasta.

Stolica zaprasza do Bydgoszczy

- Zapraszamy do Bydgoszczy! Kolejny punkt na mapie to jeden z Najlepszych Europejskich Celów Podróży 2020. Bydgoszcz (...) kojarzyć się może z zabytkowymi spichlerzami, piękną Łuczniczką stojącą w parku nieopodal Teatru Polskiego, wysyłającą strzałę w kierunku Przechodzącego przez rzekę, który od 17 lat balansuje nad wodami Brdy. Znajdziecie tu oczywiście wyjątkowe muzea (m.in. Exploseum, Muzeum Mydła i Historii Brudu, Muzeum Wodociągów, Muzeum Leona Wyczółkowskiego), mnóstwo zieleni, na czele z Myślęcinkiem, czyli największym parkiem miejskim w Polsce, doceniane murale na bydgoskim Śródmieściu, czy takie ciekawostki jak 18. Południk przecinający bydgoski Stary Rynek. Jednak przede wszystkim, turystów i mieszkańców najbardziej zachwyca wyjątkowa atmosfera miasta nad rzeką – z unikatowymi zabytkami hydrotechniki mijanymi podczas rejsu, z wycieczką kajakową w centrum miasta, czy piknikiem na urokliwej Wyspie Młyńskiej, której rewitalizację dopełniają Młyny Rothera przekształcane właśnie w Park Kultury.

Post polubiło ponad 1,1 tysiąca osób, skomentowało go - przekazując głównie pozytywne wrażenia z miasta - ponad 140 osób, a prawie 300 przekazało go dalej powodując, że kolejne setki czytelników zobaczyły reklamę Bydgoszczy. Sami bydgoszczanie często dostrzegają wady Bydgoszczy - okazuje się jednak, że jesteśmy zbyt krytyczni - goście wolą mówić bowiem o zaletach, a tych wskazują naprawdę wiele.

Dziennikarze z Małopolski o Bydgoszczy i regionie

Miasto nie wchodzi na razie we współprace z influencerami, blogerami i youtuberami zajmującymi się turystyką. - Z budżetu miasta nie wydawaliśmy pieniędzy na taką formę promocji, taka współpraca jest dość droga. Niektóre rzeczy dzieją się niejako samoczynnie, jak na przykład rankingi Tripadvisora - mówi Łukasz Krupa.

Bardziej tradycyjne formy reklamy miasto jednak wspiera. W porozumieniu z organizacją turystyczną z Krakowa kilka tygodni temu promowano rozpoczęcie lotów do stolicy Małopolski, kilka dni temu dziennikarze z tego regionu gościli u nas na trzydniowym press tour.

Kubek gorącej kawy i pyszne śniadanie nad Brdą – czy można wymarzyć sobie lepszy piątkowy poranek? O tym jak bajeczne jest województwo Kujawsko-Pomorskie przekonali się dziennikarze z małopolskich redakcji. Weekendowy pobyt w naszym regionie to okazja do promocji krajowego połączenia lotniczego pomiędzy Bydgoszczą, a Krakowem oraz zachęcenie Małopolan do odwiedzenia naszego regionu - ocenił rzecznik Portu Lotniczego Bydgoszcz Mateusz Dul.

- Chcemy ożywić turystykę krajową. Połączenie lotnicze Bydgoszcz-Kraków to znakomita oferta dla osób, które chcą w czasie weekendu poznać atrakcyjny region Kujawsko-Pomorski. – mówi Zbigniew Ostrowski, Wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego. – W naszym regionie są niepowtarzalne miejsca takie jak Exploseum, tężnie w Ciechocinku, czy bogaty w zabytki Toruń. Liczę, że w naszym regionie zakocha się wielu turystów, a już na pewno oczaruje on ich swoim urokiem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Największe miasta Polski reklamują bydgoskie atrakcje - jest się czym chwalić - Express Bydgoski

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto