Paczki lecą i jadą do nas, ale spowalnia je koronawirus

Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Większą liczbę przesyłek z Chin widać między innymi w Lublinie, gdzie działa oddział celno-pocztowy Poczty Polskiej. Przesyłki są tam sprawdzane pod kątem „ryzyka naruszenia prawa”
Większą liczbę przesyłek z Chin widać między innymi w Lublinie, gdzie działa oddział celno-pocztowy Poczty Polskiej. Przesyłki są tam sprawdzane pod kątem „ryzyka naruszenia prawa” Archiwum/Łukasz Kaczanowski
"Sprzedawcy i dostawcy starają się, aby zamówienia docierały na czas. Jednak z powodu utrudnień związanych z koronawirusem, niektóre przesyłki mogą dotrzeć nieco później. Prosimy o wyrozumiałość” - podają serwisy sprzedażowe.

- Przesyłki krajowe dochodzą bez opóźnień, ale te zagraniczne już z - zauważa pani Maria z Bydgoszczy, która tak zaopatruje firmę. - Opóźnienie mam m.in. z dostawą rękawiczek z Chin. Zamówienia dokonałam 23 kwietnia. Przesyłka miała dotrzeć między 12 a 14 maja do mnie, jednak dopiero 15 maja zakończyła się odprawa eksportowa, a 16 maja zamówienie przekazano linii lotniczej. Ale to i tak na razie niewielkie opóźnienie, bo na maseczki czekałam dłużej.

Znów zamawiamy przesyłki z Chin

Jak podaje Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej, od początku kwietnia ich firma odnotowała wzrost przesyłek z Azji przewożonych koleją. O ile w 2019 r. spółka przez port kolejowy w Małaszewiczach obsłużyła 10 proc. całego wolumenu przesyłek z Chin, o tyle w I kwartale br. pociągi przewiozły aż 90 proc. ładunków.

Firmy kurierskie zaznaczają, że możliwe są wydłużone czasy transportu przesyłek międzynarodowych. Powody? Kontrole graniczne, odwołanie lotów, lokalne przepisy ochronne i kwarantanny. „Odnotowujemy znaczące zainteresowanie i zapotrzebowanie na transport towarów z Chin do Europy. (...) organizujemy dodatkowe loty. Pomimo naszych starań, czasami mogą wystąpić opóźnienia (…)” - tłumaczy FedEx. W związku z tymczasowymi zmianami w rozkładzie lotów w Europie, czas transportu przesyłek FedEx oraz TNT z Polski lub do Polski może ulec wydłużeniu o 24-48 godzin.

Opóźnień nie unikniemy. Firmy proszą więc, by sprawdzać za pomocą narzędzi online aktualny status przesyłki. Dlaczego tak? Bowiem infolinie mogą być obciążone. Nadawcy proszeni są też o zwracanie szczególnej uwagi na poprawność i kompletność danych kontaktowych odbiorców (e-mail, nr telefonu).

Niebezpieczne miasta w Polsce. Tu dochodzi do wypadków. Na l...

Jak działają dostawcy

Realizują zadania jak zawsze, choć są pewne drobne zmiany. Jeśli chodzi o DHL Parcel wyłączony zostaje tylko serwis w soboty (nadania i doręczenia). Pozostałe usługi działają bez zmian. „W maju wprowadziliśmy dodatkową formę bezpiecznego odbioru przesyłek. (...) odbiorcy paczek nie są zobowiązani do składania podpisu na skanerze kurierskim. Aby potwierdzić odbiór przesyłki wystarczy (...) podać kurierowi nazwisko osoby odbierającej paczkę lub PIN otrzymany w powiadomieniu (to nowość), a kurier wpisze te dane do systemu. PIN do odbioru przesyłki można przekazać innej osobie” - podaje DHL.

Jeśli chodzi o FedEx to nadal obowiązuje tymczasowa dopłata za wszystkie międzynarodowe przesyłki FedEx Express i TNT. Nie jest ona stosowana w przypadku przesyłek krajowych.

UPS zaznacza w komunikacie: „W niektórych krajach dostawy paczek mogą być niemożliwe z powodu zamknięcia sklepów oraz firm lub ograniczeń na różnych kodach pocztowych - w takim przypadku paczki zostaną zwrócone do nadawcy. Paczki takie mają następujący status podczas monitorowania „C5 - Sytuacja awaryjna lub złe warunki pogodowe” (…)”.

DPD zapewnia, że transport i doręczenia w Polsce odbywają się płynnie. Od 9 maja usługa „Doręczenia w sobotę” jest ponownie dostępna dla klientów tej firmy. Występują pewne wyłączenia i zawieszenia międzynarodowego serwisu kołowego.

Cyberoszuści nadal kombinują

Między innymi InPost, DPD i Poczta Polska ostrzegają przed SMS-ami dotyczącymi dopłaty do paczki z powodu jej zatrzymania w sortowni lub dopłaty do dezynfekcji. Wysyłają je oszuści. Nie należy klikać w link, bowiem grozi nam włamanie na konto lub inne wyłudzenia.

Na Poczcie bez problemów

Zdecydowana większość placówek Poczty Polskiej obsługuje klientów w godzinach, jakie obowiązywały przed wprowadzeniem w Polsce stanu epidemii. Zostały uruchomione placówki pocztowe w galeriach handlowych. A od minionego weekendu znów można korzystać z usług pocztowych w całodobowych placówkach Poczty w całym kraju (w tym w Bydgoszczy - przy Jagiellońskiej 6, w Toruniu przy Rynku Staromiejskim 15 i we Włocławku przy Al. Chopina 54).

Ślub kościelny na nowych zasadach. Jak będzie wyglądał? 8 wa...

Przed nami rekordowa waloryzacja emerytur

Wideo

Materiał oryginalny: Paczki lecą i jadą do nas, ale spowalnia je koronawirus - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3