Dzień dawcy szpiku. Dla Łukasza i innych
Zwiększenie świadomości na temat walorów mleka i jego przetworów - to główny cel ogólnopolskiej kampanii „Mam kota na punkcie mleka”. Jest ona uzupełnieniem trwającej w Polsce od dziewięciu lat akcji „Szklanka mleka”.
- Program ten przyczynił się w znacznym stopniu do wzrostu spożycia mleka - informuje Karolina Janiszewska z projektu „Mam kota na punkcie mleka”. - Niestety, Polska wciąż pozostaje w tyle za innymi krajami Unii Europejskiej. Konsumpcja mleka w naszym kraju wyniosła w 2011 roku 193 litry w przeliczeniu na mieszkańca. W innych krajach wspólnoty jest ona o około 100 litrów większa.
Zdecydowanie za daleko do ideału
Najgorzej sytuacja wygląda wśród dzieci. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat prawie w ogóle nie wzrasta. Jak wynika z badań Instytutu Żywności i Żywienia, w przypadku 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet połowy normy zapotrzebowania organizmu na ten składnik. - Być może wynika to z braku edukacji - mówi Dorota Osóbka, dietetyczka. - Dlatego taka akcja jest bardzo potrzebna.
Do udziału w niej zaproszono 600 szkół z całej Polski, w tym 30 losowo wybranych z Bydgoszczy. Ale do programu „Mam kota na punkcie mleka” może przystąpić każda szkoła. - Wystarczy wypełnić formularz zamieszczony na stronie www.mamkotanapunkciemleka.pl - dodaje Karolina Janiszewska.
Trzeba poprawić wizerunek mleka
Jak podkreśla, w zachęceniu dzieci do sięgania po produkty mleczne mają pomóc działania edukacyjne, kierowane na poprawę wizerunku mleka. - Zależy nam na stworzeniu swoistej mody na picie mleka - wskazuje.
Niemałą rolę odegrają tu rodzice oraz nauczyciele. Dla nich również przygotowano materiały: broszury, scenariusze zajęć dla uczniów, przepisy dań mlecznych oraz porady ekspertów.
Edukacja na wesoło
A co dla dzieci? - Zależało nam na połączeniu wartości edukacyjnych oraz rozrywkowych - odpowiada Karolina Janiszewska. - Dlatego przygotowaliśmy dwie gry edukacyjne: dla dzieci młodszych jest to gra karciana, zaś dla starszych - społecznościowa gra on-line, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy.
W ramach akcji, latem organizowane będą też pikniki oraz liczne konkursy dla dzieci. Jeden z nich - na imię dla bohatera kampanii - kota - zostanie ogłoszony już wkrótce.
Dopełnieniem programu jest infolinia. Dzwoniąc pod numer 801 888 886 (od poniedziałku do piątku w godz. od 8 do 16), można uzyskać informacje na temat akcji, walorów mleka oraz zasad rejestracji w programie.
Kampania potrwa przez trzy lata. Udział w niej jest bezpłatny. Całość finansuje Fundusz Promocji Mleka, Komisja Europejska oraz budżet państwa.
Autor: Marta Pieszczyńska
| |||
Black Star Fest | Torbyd na zdjęciach | Certyfikat dla Wyspy | Pokaż dziurę w drodze |
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?