Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pierwszy z dwóch przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej już prawie gotowy [zdjęcia]

Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
Przystanek wiedeński przy ul. Gdańskiej w pobliżu ul. Zamoyskiego (w stronę Lasu Gdańskiego) ma być gotowy do końca tygodnia.
Przystanek wiedeński przy ul. Gdańskiej w pobliżu ul. Zamoyskiego (w stronę Lasu Gdańskiego) ma być gotowy do końca tygodnia. Arkadiusz Wojtasiewicz
Na ul. Gdańskiej w Bydgoszczy na odcinku między ul. Zamoyskiego a Chodkiewicza dobiega końca budowa przystanku wiedeńskiego. Na początku września wykonawca rozpocznie prace przy takim peronie po przeciwnej stronie ulicy.

Oba wyniesione przystanki zarówno w stronę Lasu Gdańskiego i centrum miasta będą nieznacznie przesunięte bliżej ul. Zamoyskiego. Inwestycja powstaje w trybie „Zaprojektuj i wybuduj", a jej wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Affabre.

Prace przy budowie pierwszego przystanku wiedeńskiego na ul. Gdańskiej rozpoczęły się 10 lipca. Wykonawca chciał, bowiem wykorzystać wtedy zamknięcie ruchu tramwajowego na Gdańskiej, które spowodowane było wtedy przebudową kanalizacji deszczowej w kilku punktach na tej ulicy, oraz okres wakacji do zrealizowania jak największej części robót w obrębie torowiska.

Wiedeńskie perony przystankowe będą miały długość około 30 metrów

Obecnie prace przy budowie peronu wiedeńskiego w stronę Lasu Gdańskiego zbliżają się do finiszu.

- Zakończą się jeszcze w tym tygodniu - mówi Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Na początku września rozpocznie się natomiast budowa przystanku wiedeńskiego po drugiej stronie ul. Gdańskiej, czyli w stronę centrum miasta. Nie wpłynie to jednak na ruch tramwajów. Samochody też będą mogły przejeżdżać. Podobnie jak teraz będzie zwężenie do jednego pasa.

Zgodnie z projektem, w przypadku obu przystanków wykonawca przebuduje pasy ruchu na jezdni po obu stronach torowiska oraz chodniki na wysokości zaprojektowanych przystanków. Nowe wiedeńskie perony przystankowe będą miały długość około 30 metrów.

Przypomnijmy, że docelowo ulica Gdańska wyposażona zostanie w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Gotowa koncepcja, która była także przedmiotem konsultacji społecznych, zakłada budowę łącznie aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej. Projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary).

Kierowcy będą musieli zwolnić przy wjeździe na przystanek

Warto wiedzieć, że na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam, jak wyniesionej jezdni. Rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej. Najważniejsze jednak, że ma wpływ na poprawę bezpieczeństwa. Wyniesienie jezdni sprawia bowiem, że kierowcy przy wjeździe na obszar przystanku muszą zdjąć nogę z gazu.

Pierwszy w Bydgoszczy peron wiedeński w Bydgoszczy został oddany do użytku we wrześniu 2019 r. na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów. Ten, którego budowa właśnie kończy się przy ul. Gdańskiej będzie drugi.

Zobacz wideo: Krwiobus pod siedzibą MZK w Bydgoszczy

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto