- W trakcie remontu pojawiło się wiele niespodziewanych utrudnień, które wpływają na postęp prac. To w końcu stuletni zabytek techniki. Były więc pęknięcia w korpusie śluzy, przecieki. Konieczne są ciągłe konsultacje z projektantem remontu, zmiany technologii, korekty planów.
Były też pęknięcia nabrzeża Brdy tuż przed przeprawą. Nad brzeg nie mógł dojechać ciężki sprzęt, więc płynny beton trzeba było przesyłać rurami przerzuconymi przez znajdującą się w sąsiedztwie zabytkową śluzę trapezową i ulicę Marcinkowskiego.
Teraz kończone jest skuwanie okładziny komory śluzowej. Zostaną tylko jej zdrowe fragmenty, które stanowić będą świadectwo przeszłości. Rewitalizacji poddawane są mechaniczne elementy sterowania śluzy.
- Nieoficjalnie mówi się o wrześniu jako terminie zakończenia remontu - dodaje Marcin Litmanowski, kierownik Nadzoru Wodnego w Bydgoszczy gdańskiego RZGW. - Prawdę mówiąc, każdy, kto wiedział, z jakim zadaniem przyjdzie się zmierzyć wykonawcy remontu, zdawał sobie sprawę, że w tak krótkim czasie nie da się tego zrobić.
- Większe jednostki zacumują na przystani przy klubie "Gwiazda" na Kanale Bydgoskim - wyjaśnia Joanna Matura z Biura Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą UM Bydgoszczy. - Stamtąd też przewieziemy mniejsze łódki na Brdę w centrum miasta. Załogi też przewieziemy.
- Nasz statek "Władysław Łokietek" dopłynie aż do klubu "Astoria" nad Brdą - mówi kapitan Grzegorz Nadolny z Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle. - Załoga statku i nasi uczniowie przejdą stamtąd do centrum.
W ubiegłym roku w "Sterze" uczestniczyło kilkadziesiąt jednostek pływających. Wiele z nich śluzowało się.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?