Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tłok w pojazdach komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pasażerowie narzekają, ZDMiKP odpowiada

Marta Mikołajska
Marta Mikołajska
O to, co jest decydującym czynnikiem w planowaniu, jaki autobus (długi/krótki) obsługuje daną linię, a także czy planowane są zmiany w zakresie zasilenia bydgoskiego taboru większą liczbą długich autobusów lub zwiększenia częstotliwości ich wyjazdu na trasę, pytamy w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
O to, co jest decydującym czynnikiem w planowaniu, jaki autobus (długi/krótki) obsługuje daną linię, a także czy planowane są zmiany w zakresie zasilenia bydgoskiego taboru większą liczbą długich autobusów lub zwiększenia częstotliwości ich wyjazdu na trasę, pytamy w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Anna Kędzior, zdj. ilustracyjne
W ostatnim czasie otrzymaliśmy prośbę o interwencję w sprawie przepełnionych - zdaniem Czytelników - niektórych autobusów komunikacji miejskiej, szczególnie tych krótkich i obsługujących linie międzygminne.

Zobacz wideo: Bydgoskie klasyki nocą przyciągnęły tłumy fanów motoryzacji

od 16 lat

Prośbę o interwencję skierowali do nas przedstawiciele grupy Awaria Bydgoskiego Tramwaju. Jak słyszymy, największy problem dotyczy kierowanych na trasę autobusów krótkich.

- Przykładem może był linia 99 do Nowej Wsi Wielkiej. W Boże Ciało trudno było choćby nogę postawić - komentują mieszkańcy.

Jak sugerują niektórzy pasażerowie, tak popularne trasy powinno obsługiwać więcej pojazdów lub powinny być to autobusy dłuższe, w których zmieści się więcej osób.

O to, co jest decydującym czynnikiem w planowaniu, jaki autobus (długi/krótki) obsługuje daną linię, a także czy planowane są zmiany w zakresie zasilenia bydgoskiego taboru większą liczbą długich autobusów lub zwiększenia częstotliwości ich wyjazdu na trasę, zapytaliśmy Tomasza Okońskiego, rzecznika Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Załączyliśmy także nadesłaną przez przedstawicieli Awarii Bydgoskiego Tramwaju fotografię, na którym widoczne jest obłożenie linii nr 99 w dn. 8 czerwca br.

Jak wyjaśnia Tomasz Okoński, potencjał przewozowy jest monitorowany przez ZDMiKP na podstawie prowadzonych cyklicznie badań potoków pasażerskich.

ZDMiKP w Bydgoszczy: "Każdą sytuację rozpatrujemy indywidualnie"

- W przypadku stwierdzenia konieczności zmiany taboru (np. na o większej pojemności) działania takie są w miarę możliwości taborowych i finansowych realizowane. Należy pamiętać, że w komunikacji publicznej dostępne są zarówno miejsca siedzące, jak i stojące, więc fakt, że pasażerowie stoją nie jest jednoznaczny z koniecznością zmiany taboru - mówi Tomasz Okoński.

Dodaje jednocześnie, że incydentalne przypadki zwiększonego wykorzystania taboru - jak ma to miejsce w opisanym przypadku - nie oznaczają konieczności dysponowania do ruchu na cały dzień pojazdu o zwiększonej pojemności.

- Każdą sytuacje rozpatrujemy indywidualnie, starając się stosować rozwiązania najbardziej optymalne. W przypadku linii nr 99, jest to linia międzygminna, więc wszelkie szczegóły z nią związane ustalane są z władzami Gminy Nowa Wieś Wielka - dodaje Tomasz Okoński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto