Idea Turbo ronda ma wielu zwolenników. W czym jest lepsze od tradycyjnych? Tym, że jest zaprojektowane w taki sposób, że potoki ruchu pasa wewnętrznego i zewnętrznego nie przecinają się. Teoretycznie nie może na nim dojść do kolizji, Ponieważ samochody są w naturalny sposób kierowane na odpowiednie wyloty.
Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo. W żadnym punkcie na rondzie lub przy zjeździe z niego nie występują punkty kolizyjne z innymi samochodami.
W przeciwieństwie do zwyczajnego ronda nie ma możliwości zmiany pasa ruchu z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. W zależności od liczby wjazdów i wyjazdów, możliwa jest taka konfiguracja ronda turbinowego, która uniemożliwia zawracanie w jednym z kierunków.
Może warto jest pomyśleć o takiej przebudowie Ronda Bernardyńskiego? Wystarczy nieduża korekta, aby stało się bezpieczne.
Zobacz też:
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?