Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bądź widoczny na drodze!

Karioka
Karioka
Daj szansę pieszym - zwolnij! Daj szansę kierowcom - niech Cię zobaczą! Pod tym hasłem policjanci rozpoczęli ogólnopolską akcję "Niewidoczni".

"Niewidoczni” to trzecia odsłona kampanii "Użyj wyobraźni", która rozpoczęła się w kwietniu bieżącego roku i dotyczyła bezpiecznej jazdy motocyklistów. Obecna akcja jest poświęcona przede wszystkim bezpieczeństwu pieszych – niechronionych uczestników ruchu drogowego - i jest skierowana zarówno do nich, jak i do kierowców.

Najczęściej do wypadków z udziałem pieszych dochodzi jesienią i zimą, kiedy wcześniej zapada zmrok, zmniejsza się widoczność i jest ślisko. W 2008 roku na drogach Kujaw i Pomorza doszło blisko do 600 wypadków z udziałem pieszych, zginęło w nich prawie 100 osób, a ponad 500 zostało rannych. Winni temu są nie tylko kierowcy, bowiem jak pokazują statystyki, blisko połowa wypadków z udziałem pieszych  jest spowodowana właśnie przez nich samych.

Dlatego policyjna kampania "Niewidoczni" skierowana jest zarówno do kierowców, jak i pieszych. Kontrowersyjne filmy, które będą emitowane w spotach telewizyjnych, maja skłonić kierującego do zdjęcia nogi z gazu, a pieszym uświadomić, że widoczność na drodze może im uratować życie.

Użyj wyobraźni - Niewidoczni

Często pieszy idący poboczem w ciemnym ubraniu jest dla kierowcy praktycznie niewidoczny. W takich warunkach kierowca dostrzega go w ostatniej chwili i najczęściej jest już za późno na reakcję i uniknięcie potrącenia, a w starciu z autem pieszy nie ma szans.

Wielu tragediom można byłoby jednak zapobiec, gdyby pieszy miał choćby mały element odblaskowy i właśnie o tym chcą przypomnieć twórcy kampanii. Piesi powinni nosić elementy odblaskowe, by zwracali uwagę zanim wejdą na jezdnię.

Pamiętajmy, że kierowca widzi osobę poruszającą się po drodze z odległości kilkudziesięciu metrów – wystarczy jednak, że pieszy założy element odblaskowy i staje się widoczny z odległości 120-160 m. Niewielkim kosztem, bo odblask kosztuje przecież grosze, możemy ocalić zdrowie i życie.

Kampanię wspiera Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i PZU. Kreację przygotowała agencja BBDO.


Od redakcji: Przypominamy, że każdy z Was może zostać dziennikarzem obywatelskim serwisu MM Moje Miasto! Zachęcamy Was do zamieszczania artykułów oraz zdjęć z ciekawych wydarzeń i imprez. Piszcie też o tym, co Wam się podoba, a co Wam przeszkadza w naszym mieście. Spróbujcie swych sił w roli reporterów obywatelskich MM-ki! Pokażcie innym to, co dzieje się wokół Was. Pokażcie, czym żyje miasto.


od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto